Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41088 Publications


2022 | Misc | LibreCat-ID: 32579
Lebock, Sarah. Blogpost “Und, was willst du später damit machen ...?” 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57882
Godau, Marc. “Touch-Screen-Music. Eine Postphänomenologische Perspektive Auf Ästhetische Lern- Und Bildungspraxis Mit Musikapps Auf Smarttechnologien.” MusikmachDinge Im Kontext. Forschungszugänge Zur Soziomaterialität von Musiktechnologie, edited by Michael Ahlers et al., Olms, 2022, pp. 89–122.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57883
Godau, Marc. “Hacking Music Education. Über Das Potenzial Einer Kulturtechnik Des Digitalzeitalters Für Musikpädagogisches Denken Und Handeln.” Üben & Musizieren, vol. 2, 2022, pp. 52–55.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57916
Ballweg, Sandra. “Anticipating Expectations. Family Language Policy and Its Orientation to the School System.” International Journal of Multilingualism, vol. 19, no. 2, Informa UK Limited, 2022, pp. 251–68, doi:10.1080/14790718.2022.2033756.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57930
Sefried, Moritz, and Jan Riepe. “The Benefits of Banks’ IT Investments in Times of Trouble: Evidence from Loan Loss Accruals during the COVID-19 Pandemic.” Journal of Business Economics, vol. 93, no. 1–2, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 149–71, doi:10.1007/s11573-022-01100-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57932
Veer, Theresa, et al. “Ventures’ Conscious Knowledge Transfer to Close Partners, and beyond: A Framework of Performance, Complementarity, Knowledge Disclosure, and Knowledge Broadcasting.” Journal of Business Venturing, vol. 37, no. 3, 106191, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.jbusvent.2022.106191.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58046
Weiß-Lucas, Carolin, et al. “Readiness of Patients with Malignant Brain Tumours for Video-Based Online Visits and Medical Assessments: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC531.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58037
Jaecks, Petra, and Kristina Jonas. “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse.” Frontiers in Communication, vol. 7, 2022, doi:10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58029
Lieker, Emma, et al. “Combining Multiple Tasks to Identify Clinically Essential Language Tracts Using FMRI-Informed Tractography: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC076.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58028
Louçäo, Ricardo, et al. “Quantitative Analysis of Speech Onset and Object Naming in RTMS-Guided Language Mapping: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC074.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58032
Keil, Phillip, et al. “Determining Language Function Lateralisation Using Clustered-Sparse Acquisition FMRI: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC475.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58034
Jonas, Kristina, and Petra Jaecks. “Digitale Sprachdiagnostik Im Schulalter.” Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis, vol. 11, no. 1, 2022, pp. 13–19.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58044
Gerhards, L., et al. “Fazialisparesen: Herausforderungen Für Diagnostik Und Therapie in Der Sprachtherapie.” Forum Logopädie, vol. 36, no. 6, 2022, pp. 18–22.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 58015
Büttner-Kunert, Julia, et al. Kognitive Kommunikationsstörungen: Wenn Die Zusammenarbeit von Sprache Und Geistigen Fähigkeiten Durch Eine Neurologische Erkrankung Beeinträchtigt Ist. Schulz-Kirchner, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58016
Büttner-Kunert, J., and K. Jonas. “Neues Interdisziplinäres DFG-Netzwerk Gestartet - Kognitive Kommunikationsstörungen Bei Schädel-Hirn-Trauma: Die Interaktion von Sprache, Kognition Und Verhalten Aus Interdisziplinärer Perspektive.” Logos, vol. 30, no. 4, 2022, pp. 284–285.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58042
Haas, E., et al. “Entwicklungsverläufe Kindlicher Dysarthrien: Auditive Profile Und Verständlichkeit.” Neurologie {&} Rehabilitation, vol. 28, no. 02, 2022, pp. 85–89, doi:10.14624/NR2202006.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58022
Albrecht, K., et al. “Forschungsprojekt KoliPENs: Kognitive, Linguistische Und Personenbezogene Einflussfaktoren Auf Das Schreiben.” Sprachtherapie Aktuell: Praxis – Beruf – Verband, vol. 4, no. 1, 2022, p. 21.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58087 | OA
Akimov, Andrey V., et al. “Coherent Phononics of van Der Waals Layers on Nanogratings.” Nano Letters, vol. 22, no. 16, 2022, doi:10.1021/acs.nanolett.2c01542.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58089 | OA
Demenev, A. A., et al. “Ultrafast All-Optical Polarization Switch Controlled by Optically Excited Picosecond Acoustic Perturbation of Exciton Resonance in Planar Microcavities.” Physical Review Applied, vol. 18, 2022, doi:10.1103/PhysRevApplied.18.044045.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34555
Schreiber, Christine, et al. “Aktuelle Forschung Auf Dem Prüfstand: Überlegungen Zur Wissenschaftsdidaktik Und Zum Aufbau von Urteilskompetenz Im Psychologieunterricht.” Psychologiedidaktik Und Evaluation XI, edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2022.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed