Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41203 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54828
Fröhleke, C., Janke, S., Habig, S., & Fechner, S. (2024). Evaluation eines digitalen Tools zur Laborpraktikumsvorbereitung. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung (Vol. 44, pp. 642–645).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54972
Thommes, K., Iseke, A., & Schneider, M. (Eds.). (2024). Digitales und prädiktives Kompetenzmanagement. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-68838-0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54811
Pollmeier, P., Vogelsang, C., & Rogge, T. (2024). Eigenvideografien als Instrument zur Professionalisierung angehender Lehrkräfte. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung (Vol. 44).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53125 |

Hälterlein, J. (2024). Imagining and Governing Artificial Intelligence – the Ordoliberal Way: An Analysis of the National Strategy ‘AI Made in Germany.’ AI & Society. https://doi.org/10.1007/s00146-024-01940-0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54794 |

Hälterlein, J., & Weber, J. (2024). “Meaningful Human Control” and Complex Human-Machine Assemblages – On the Limits of Ethical AI Principles in the Context of Autonomous Weapons Systems. Ethics and Armed Forces, 1.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53446 |

Hälterlein, J. (2024). Biometrische Gesichtserkennung – Technologischer Solutionismus für mehr „Sicherheit“. CILIP Bürgerrechte & Polizei, 134.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54960
Zeller, J., & Riese, J. (2024). Fähigkeitsprofile im Physikdidaktischen Wissen mithilfe von Machine Learning. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung, Tagungsband der GDCP Jahrestagung 2023 (pp. 122–125). Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik.
LibreCat
| Files available
2024 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 55002
Delgado Steuter, D. (2024). Realizing Concurrency on Top of the Microkernel seL4 via Improved Threads .
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55004 |

Mildorf, J. (2024). Time and Transformation in Autobiography: Candia McWilliam’s What to Look for in Winter: A Memoir in Blindness. Perspektywy Kultury / Perspectives on Culture , 45(2), 181–197. https://doi.org/10.35765/pk.2024.4502.14
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 55003
Artmann, M. (2024). On the Shape Containment Problem within the Amoebot Model with Reconfigurable Circuits.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49722
Mildorf, J. (2024). The Interplay of Sound Tapestry and Music in the 1992 German Radio Play Adaptation of J.R.R. Tolkien’s The Lord of the Rings. In P. Verhulst & J. Mildorf (Eds.), Word, Sound and Music in Radio Drama (1st ed., Vol. 21, pp. 275–292). Brill.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49721
Mildorf, J. (2024). Word, Sound and Music in Radio Drama: An Introduction. In P. Verhulst & J. Mildorf (Eds.), Word, Sound and Music in Radio Drama (1st ed., Vol. 21, pp. 1–15). Brill.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49720
Verhulst, P., & Mildorf, J. (Eds.). (2024). Word, Sound and Music in Radio Drama (1st ed., Vol. 21). Brill.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54016
Kanning, J., Kruse, I., & Inhoff, J. (2024). Das Unbehagen der Vermittler*innen – Was Grundschullehrer*innen über Holocaust-Bilderbücher für den Grundschulunterricht denken. Ergebnisse einer Interviewstudie zur Praxisakzeptanz literarästhetischer Holocaust-Begegnungen im Grundschulunterricht (Deutsch). In S. Feuchert, C. Plien, & T. Mergen (Eds.), Deutschunterricht als Gedächtnisagentur. Didaktische Annäherungen an eine spezifische schulische Erinnerungskultur (pp. 151–179). Metropol-Verlag.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |

Soyka, C., & Schaper, N. (2024). Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types. Frontiers in Education, 9, Article 1397027. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Misc | LibreCat-ID: 55039
Hetkämper, T., & Meihost, L. (2024). Bits und Bytes - Mikrocontroller verstehen mit modularer Hardware.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54690 |

Güldenpenning, I., Böer, N. T., Kunde, W., Giesen, C. G., Rothermund, K., & Weigelt, M. (2024). Context-specific adaptation for head fakes in basketball: a study on player-specific fake-frequency schedules. Psychological Research. https://doi.org/10.1007/s00426-024-01977-2
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55079
Böker, I. (2024). Die (Ent-)Territorialisierung der Idylle. Zur produktiven Wechselseitigkeit surrealistischer Sehnsuchtsorte in bildender Kunst und Kinder- und Jugendmedien im Kontext der Studien visueller Kulturen. In N. Lehnert (Ed.), Idyllen und Sehnsuchtsorte in Literatur und Medien für Kinder und Jugendliche.
LibreCat