Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41291 Publications


2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
Eickelmann, Birgit, Monica Barbovschi, Gianna Casamassima, Kerstin Drossel, Greta Björk Gudmundsdottir, Halla Bjork Holmarsdottir, Aggeliki Kazani, et al. The Younger Generation’s Views on How Their Education Is Preparing Them for the Digital Age against the Background of COVID-19. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Ayllón, Sara, Gianna Casamassima, Kerstin Drossel, Birgit Eickelmann, Christer Hyggen, Samuel Lado, Sonja Port, and Nienke Broekstra. Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30862
Gövert, Andre. “Noticing im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule.” In Sprachtheorien in der Zweit- und Fremdsprachenforschung. Eine Basis für empirisches Arbeiten zwischen Fach- und Sprachlernen. , edited by Mirka Mainzer-Murrenhoff, Sandra Drumm, and Lena Heine, 101–17. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24971 | OA
Jenert, Tobias, and H.-Hugo Kremer. “Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online 40 (2021): 1–24.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52706 | OA
Jenert, Tobias. “Anderssein Als Ressource: Habitus Und Habitusreflexion in Der Lehrer*innenbildung.” PraxisForschungLehrer*innenbildung 3, no. 5 (2021): 82–92. https://doi.org/10.11576/PFLB-4801.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46038
Sänger, Niklas. “Digitale Prozessintegration in Der Beruflichen Lehrer*innenbildung – Praxisnahe Einblicke in Die Entwicklung Des Wirtschaftspädagogischen Studienangebots an Der Universität Paderborn,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24937
Sänger, Niklas. “Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24938
Sänger, Niklas, and Tobias Jenert. “Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24932
Sänger, Niklas. “Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24936
Sänger, Niklas, and Tobias Jenert. “Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52716 | OA
Jenert, Tobias, and Elke Bosse. “Lehrentwicklung an Hochschulen Als Transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis Für Hochschullehre Lehren.” In Transfer von Innovation Und Wissen. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33667-7_15.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52705
Winkler, Christoph, Alexander Fust, and Tobias Jenert. “From Entrepreneurial Experience to Expertise: A Self-Regulated Learning Perspective.” Journal of Small Business Management 61, no. 4 (2021): 2071–96. https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1883041.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52715
Jenert, Tobias. “Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven.” In Handbuch Hochschuldidaktik, edited by Robert Kordts-Freudinger, Niklas Schaper, Antonia Scholkmann, and Birgit Szczyrba, 349–62. Stuttgart: UTB, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52704 | OA
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “The Interplay of Personal and Contextual Diversity during the First Year at Higher Education: Combining a Quantitative and a Qualitative Approach.” Frontline Learning Research 9, no. 2 (2021): 50–77. https://doi.org/10.14786/flr.v9i2.669.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25642
Jenert, Tobias. “Curriculumforschung.” In Handbuch Transdisziplinäre Didaktik, 57–66. transcript Verlag, 2021. https://doi.org/10.1515/9783839455654-007.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 52724
Becher, Andrea, and Christine Grewe. Stolpersteine Osnabrück. Projektmaterial für Grundschule und Sekundarstufe I. Osnabrück: Büro für Friedenskultur der Stadt Osnabrück, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52927
Gil, Oliver Fernández, and Anni-Yasmin Turhan. “Answering Regular Path Queries Under Approximate Semantics in Lightweight Description Logics.” In Thirty-Fifth AAAI Conference on Artificial Intelligence, AAAI 2021, Thirty-Third Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence, IAAI 2021, The Eleventh Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence, EAAI 2021, Virtual Event, February 2-9, 2021, 6340–6348. AAAI Press, 2021. https://doi.org/10.1609/AAAI.V35I7.16787.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52926
Dubslaff, Clemens, Patrick Koopmann, and Anni-Yasmin Turhan. “Enhancing Probabilistic Model Checking with Ontologies.” Formal Aspects Comput. 33, no. 6 (2021): 885–921. https://doi.org/10.1007/S00165-021-00549-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23880
Lammers, Stefan, Tobias Lieneke, and Detmar Zimmer. “Development of a Method to Derive Design Guidelines for Production-Suitable Support Structures in Metal Laser Powder Bed Fusion.” Austin, Texas, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53086
Zhang, Hao, Dennis Kaczmarek, Charlotte Rudolph, Steffen Schmitt, Nina Gaiser, Patrick Oßwald, Thomas Bierkandt, Tina Kasper, Burak Atakan, and Katharina Kohse-Höinghaus. “Dimethyl Ether (DME) and Dimethoxymethane (DMM) as Reaction Enhancers for Methane: Combining Flame Experiments with Model-Assisted Exploration of a Polygeneration Process.” Combustion and Flame 237 (2021). https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2021.111863.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed