Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41296 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24392
An uncertainty model for the curing process of transversely fiber reinforced plastics
E. Penner, I. Caylak, R. Mahnken, PAMM (2021).
LibreCat
| DOI
E. Penner, I. Caylak, R. Mahnken, PAMM (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24384
Constitutive modeling of dynamic recrystallization coupled to viscoplasticity
H. Westermann, R. Mahnken, PAMM (2021).
LibreCat
| DOI
H. Westermann, R. Mahnken, PAMM (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24397
A deep learning driven uncertain full‐field homogenization method
A. Henkes, I. Caylak, R. Mahnken, PAMM (2021).
LibreCat
| DOI
A. Henkes, I. Caylak, R. Mahnken, PAMM (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24390
A non-equilibrium thermodynamic framework for viscoplasticity incorporating dynamic recrystallization at large strains
R. Mahnken, H. Westermann, International Journal of Plasticity (2021).
LibreCat
| DOI
R. Mahnken, H. Westermann, International Journal of Plasticity (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21681
Fuzzy and stochastic approach applied to rubber like materials
E. Penner, I. Caylak, R. Mahnken, A. Dridger, Safety and Reliability (2021) 1–19.
LibreCat
| DOI
E. Penner, I. Caylak, R. Mahnken, A. Dridger, Safety and Reliability (2021) 1–19.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24388
On the Thermodynamics of Dynamic Recrystallization for Viscoplasticity at Large Strains
H. Westermann, R. Mahnken, in: 14th WCCM-ECCOMAS Congress, 2021.
LibreCat
| DOI
H. Westermann, R. Mahnken, in: 14th WCCM-ECCOMAS Congress, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug.
V. Scheibe, G. Stein, C. Tenberge, M. Bohrmann, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–250.
LibreCat
V. Scheibe, G. Stein, C. Tenberge, M. Bohrmann, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 235–250.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur.
C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–315.
LibreCat
C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 305–315.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
"Wie lang ist der Dinosaurier?" Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien.
U. Austermann, B. Gais, C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
LibreCat
U. Austermann, B. Gais, C. Tenberge, in: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021, pp. 35–50.
2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39962
Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte
Z. Ajredini, Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte, 2021.
LibreCat
Z. Ajredini, Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29215
320 GHz Analog-to-Digital Converter Exploiting Kerr Soliton Combs and Photonic-Electronic Spectral Stitching
D. Fang, D. Drayß, G. Lihachev, P. Marin-Palomo, H. Peng, C. Füllner, A. Kuzmin, J. Liu, R. Wang, V. Snigirev, A. Lukashchuk, M. Zang, P. Kharel, J. Witzens, J.C. Scheytt, W. Freude, S. Randel, T.J. Kippenberg, C. Koos, in: 2021 European Conference on Optical Communication (ECOC), IEEE, Bordeaux, France , 2021.
LibreCat
| Files available
| DOI
D. Fang, D. Drayß, G. Lihachev, P. Marin-Palomo, H. Peng, C. Füllner, A. Kuzmin, J. Liu, R. Wang, V. Snigirev, A. Lukashchuk, M. Zang, P. Kharel, J. Witzens, J.C. Scheytt, W. Freude, S. Randel, T.J. Kippenberg, C. Koos, in: 2021 European Conference on Optical Communication (ECOC), IEEE, Bordeaux, France , 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
M.F. Löper, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Luxemburg, Luxemburg, 2021.