Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
84 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54411
Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion
U. Häsel-Weide, K. Kammeyer, I. Kruse, D. Laubenstein, O. Reis, K. Rohlfing, F. Schröer, eds., Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
U. Häsel-Weide, K. Kammeyer, I. Kruse, D. Laubenstein, O. Reis, K. Rohlfing, F. Schröer, eds., Inklusion verstehen - Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55361
Social impacts of inclusive education: On the requirement for an emphasis on girls with emotional and behavioral disorders (EBD) in research on inclusion
P. Zdoupas, D. Laubenstein, Societal Impacts 4 (2024).
LibreCat
| DOI
P. Zdoupas, D. Laubenstein, Societal Impacts 4 (2024).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45324
‘I Feel Well, Accepted and Competent in School’—Determinants of Self-Perceived Inclusion and Academic Self-Concept in Students with Diagnosed Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD)
P. Zdoupas, D. Laubenstein, Social Sciences 12 (2023) 154.
LibreCat
| DOI
P. Zdoupas, D. Laubenstein, Social Sciences 12 (2023) 154.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45323
Perceptions of inclusion in students with diagnosed behavioural, emotional and social difficulties (BESD) displaying internalising and externalising behaviour in inclusive and special education
P. Zdoupas, D. Laubenstein, European Journal of Special Needs Education (Latest Articles) 38 (2023) 717–730.
LibreCat
| DOI
P. Zdoupas, D. Laubenstein, European Journal of Special Needs Education (Latest Articles) 38 (2023) 717–730.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs.
D. Scheer, D. Laubenstein, The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. (2021).
LibreCat
| Files available
| DOI
D. Scheer, D. Laubenstein, The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“
D. Laubenstein, D. Scheer, In: Emotionale Und Soziale Entwicklung in Der Pädagogik Der Erziehungshilfe Und Bei Verhaltensstörungen, ESE 3, (2021) 142–152.
LibreCat
| Files available
D. Laubenstein, D. Scheer, In: Emotionale Und Soziale Entwicklung in Der Pädagogik Der Erziehungshilfe Und Bei Verhaltensstörungen, ESE 3, (2021) 142–152.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung?
D. Laubenstein, D. Scheer, In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, (2021) 155–170.
LibreCat
D. Laubenstein, D. Scheer, In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, (2021) 155–170.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35782
Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten - Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.
P. Zdoupas, D. Laubenstein, in: 2021.
LibreCat
P. Zdoupas, D. Laubenstein, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35777
Perceptions of Inclusion of Students with Behavioral, Emotional and Social Difficulties (BESD) - online.
P. Zdoupas, D. Laubenstein, in: 2021.
LibreCat
P. Zdoupas, D. Laubenstein, in: 2021.
2020 | Book | LibreCat-ID: 35081
Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung
K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Laubenstein, Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung, Kohlhammer, Stuttgart, 2020.
LibreCat
K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Laubenstein, Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsgestaltung, Kohlhammer, Stuttgart, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35209
Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion (FEDI)
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, C. Meizer, in: M. Grosche, J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik Und Bildungsforschung - Fremde Schwestern?, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 198–204.
LibreCat
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, C. Meizer, in: M. Grosche, J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik Und Bildungsforschung - Fremde Schwestern?, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 198–204.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35770
Development and psychometric evaluation of an instrument measuring subjective definitions of inclusion (FEDI). International Journal of Inclusive Education.
D. Scheer, L. Egener, D. Laubenstein, C. Melzer, In: International Journal of Inclusive Education (2020).
LibreCat
| Files available
D. Scheer, L. Egener, D. Laubenstein, C. Melzer, In: International Journal of Inclusive Education (2020).
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35786
Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung? Wissenschaftliche Begleitung des Projekts „Geschwisterklassen“ - online.
D. Scheer, D. Laubenstein, in: 2020.
LibreCat
D. Scheer, D. Laubenstein, in: 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35791
Auswirkungen der Corona-Schulschließungen auf Schülerinnen und Schüler mit und ohne Förderbedarf der emotionalen und sozialen Entwicklung (COFESE) - online.
D. Scheer, D. Laubenstein, in: 2020.
LibreCat
D. Scheer, D. Laubenstein, in: 2020.
2019 | Book | LibreCat-ID: 35205
Sonderpädagogik als Erfahrungs- und Praxiswissenschaft. Geistes-, sozial- und kulturwissenschaftliche Perspektive
M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein, Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive, Barbara Budrich, Opladen, 2019.
LibreCat
M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein, Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive, Barbara Budrich, Opladen, 2019.
2019 | Book | LibreCat-ID: 35185
Teamentwicklung und Teamkooperation
K. Guthöhrlein, D. Laubenstein, C. Lindmeier, Teamentwicklung Und Teamkooperation, Kohlhammer, Stuttgart, 2019.
LibreCat
K. Guthöhrlein, D. Laubenstein, C. Lindmeier, Teamentwicklung Und Teamkooperation, Kohlhammer, Stuttgart, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8749
The ‘Learning Office’ as an Approach for Inclusive Education in Mathematics: Opportunities and Challenges
D. Laubenstein, K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Scheer, D. Sponholz, in: In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany, Springer, Heidelberg, 2019, pp. 107–121.
LibreCat
| DOI
D. Laubenstein, K. Guthöhrlein, C. Lindmeier, D. Scheer, D. Sponholz, in: In: Kollosche, D.; Marcone, R.; Knigge, M.; Godoy Penteado, M.; Skovsmose, O. (Hrsg.). Inclusive Mathematics Education. State-of-the-Art Research from Brazil and Germany, Springer, Heidelberg, 2019, pp. 107–121.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35646
Über Mess-Manien und den Umgang mit zerteilten Informationen.
D. Laubenstein, in: M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein (Eds.), In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive., Barbara Budrich, Opladen, 2019, pp. 109–125.
LibreCat
D. Laubenstein, in: M. Dederich, S. Ellinger, D. Laubenstein (Eds.), In: Dederich, M., Ellinger, S. & Laubenstein, D. (Hrsg). Sonderpädagogik Als Erfahrungs- Und Praxiswissenschaft. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftliche Perspektive., Barbara Budrich, Opladen, 2019, pp. 109–125.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35793
Entwicklung und psychometrische Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung subjektiver Definitionen von Inklusion. Posterpräsentation
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, C. Melzer, in: 2019.
LibreCat
L. Egener, D. Scheer, D. Laubenstein, C. Melzer, in: 2019.
2018 | Book | LibreCat-ID: 6598
Schulische Inklusion entwickeln: Eine Arbeitshilfe für Schulleitungen
D. Scheer, D. Laubenstein, Schulische Inklusion Entwickeln: Eine Arbeitshilfe Für Schulleitungen, Kohlhammer, Stuttgart, 2018.
LibreCat
D. Scheer, D. Laubenstein, Schulische Inklusion Entwickeln: Eine Arbeitshilfe Für Schulleitungen, Kohlhammer, Stuttgart, 2018.
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5