Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie

N. Bunte, I. Scharlau, Popmusikforschung und Musikpädagogik 11 (2012).

Download
No fulltext has been uploaded.
Journal Article | Published | German
Author
Bunte, Nicola; Scharlau, IngridLibreCat
Abstract
This article reports on the findings of a qualitative interview study that investigated the individual ideas about practicing of nine musicians of different musical backgrounds, music genres, instruments, and learning biography. The findings reveal a variety of different aspects that are embedded in argumentative reasoning, and thus are analysed as subjective theories. According to differences in complexity with regards to content and argumentative structure we propose the following typification: 1) physical-technical constriction, 2) technique and interpretation centered type, and 3) creative-congnitive focus. A strict affiliation between these types and musical genre was not found.
Publishing Year
Journal Title
Popmusikforschung und Musikpädagogik
Volume
11
LibreCat-ID

Cite this

Bunte N, Scharlau I. Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie. Popmusikforschung und Musikpädagogik. 2012;11.
Bunte, N., & Scharlau, I. (2012). Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie. Popmusikforschung und Musikpädagogik, 11.
@article{Bunte_Scharlau_2012, title={Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie}, volume={11}, journal={Popmusikforschung und Musikpädagogik}, publisher={Samples}, author={Bunte, Nicola and Scharlau, Ingrid}, year={2012} }
Bunte, Nicola, and Ingrid Scharlau. “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie.” Popmusikforschung und Musikpädagogik 11 (2012).
N. Bunte and I. Scharlau, “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie,” Popmusikforschung und Musikpädagogik, vol. 11, 2012.
Bunte, Nicola, and Ingrid Scharlau. “Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie.” Popmusikforschung und Musikpädagogik, vol. 11, Samples, 2012.

Export

Marked Publications

Open Data LibreCat

Search this title in

Google Scholar