Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich
M. Godau, in: A.J. Cvetko, C. Rolle (Eds.), Musikpädagogik Und Kulturwissenschaft, Waxmann, Münster, New York, 2018, pp. 237–249.
Download
No fulltext has been uploaded.
Book Chapter
| English
Author
Book Editor
Cvetko, Alexander J.;
Rolle, Christian
Department
Abstract
This article provides an insight into a qualitative research project concerning music educational practices with mobile music technologies. Based on social systems theory, this grounded-theory study observes how groups in two extracurricular music classes construct different technologies (e. g., iPads, mixers, ear phones) within the emergence of (reflexive) expectations as social structures. The results reveal five categories of technologies: technology as an instrument-toy-alternator that supports motivation, as a medium for knowledge and learning, as an adjusting device used for socio-aesthetic decision making, as a didactical tool for task-based situations, and as an isolator for inner differentiation by focusing aural perception. (DIPF/Orig.)
Keywords
Publishing Year
Book Title
Musikpädagogik und Kulturwissenschaft
Series Title / Volume
Musikpädagogische Forschung
Volume
38
Page
237–249
LibreCat-ID
Cite this
Godau M. Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich. In: Cvetko AJ, Rolle C, eds. Musikpädagogik Und Kulturwissenschaft. Vol 38. Musikpädagogische Forschung. Waxmann; 2018:237–249.
Godau, M. (2018). Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich. In A. J. Cvetko & C. Rolle (Eds.), Musikpädagogik und Kulturwissenschaft (Vol. 38, pp. 237–249). Waxmann.
@inbook{Godau_2018, place={Münster, New York}, series={Musikpädagogische Forschung}, title={Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich}, volume={38}, booktitle={Musikpädagogik und Kulturwissenschaft}, publisher={Waxmann}, author={Godau, Marc}, editor={Cvetko, Alexander J. and Rolle, Christian}, year={2018}, pages={237–249}, collection={Musikpädagogische Forschung} }
Godau, Marc. “Apps in Der Musikpädagogischen Praxis. Eine Explorative Studie Zur Kommunikativen Konstruktion von Mobilen Technologien Im Schulischen Nachmittagsbereich.” In Musikpädagogik Und Kulturwissenschaft, edited by Alexander J. Cvetko and Christian Rolle, 38:237–249. Musikpädagogische Forschung. Münster, New York: Waxmann, 2018.
M. Godau, “Apps in der musikpädagogischen Praxis. Eine explorative Studie zur kommunikativen Konstruktion von mobilen Technologien im schulischen Nachmittagsbereich,” in Musikpädagogik und Kulturwissenschaft, vol. 38, A. J. Cvetko and C. Rolle, Eds. Münster, New York: Waxmann, 2018, pp. 237–249.
Godau, Marc. “Apps in Der Musikpädagogischen Praxis. Eine Explorative Studie Zur Kommunikativen Konstruktion von Mobilen Technologien Im Schulischen Nachmittagsbereich.” Musikpädagogik Und Kulturwissenschaft, edited by Alexander J. Cvetko and Christian Rolle, vol. 38, Waxmann, 2018, pp. 237–249.