Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3379 Publications


2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6296
Wehner, M. C., Kabst, R., Meifert, M., & Cunz, L. M. (2011). Der Personalverantwortliche als „Strategic Architect“: Persönliche Einstellung oder subjektive Norm?
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6297
Deutscher, F., Schwens, C., Zapkau, F. B., & Kabst, R. (2011). Die komplementäre Wirkung von unternehmerischer Orientierung, Marktorientierung und Lernorientierung auf den Unternehmenserfolg junger Technologieunternehmen.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6302
Zapkau, F. B., Schwens, C., Steinmetz, H., & Kabst, R. (2011). Disentangling the Effect of Prior Entrepreneurial Exposure on Entrepreneurial Intention – An empirical Analysis based on the Theory of Planned Behavior.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6304
Maekelburger, B., Zapkau, F. B., & Kabst, R. (2011). The influence of entrepreneurial traits on the strategic orientation and new product success in high-technology firms.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6417
Sloane, P. F. E., Kremer, H.-H., & Krakau, U. (2011). Innovative Lehrkräfte- und Schulentwicklung. Das Wirtschaftspädagogische Graduiertenkolleg der Universität Paderborn. Wirtschaft und Erziehung, (10), 311–318.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Jenert, T., Gebhardt, A., & Käser, R. (2011). Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung. Zeitschrift Für E-Learning, 6(2), 17–29.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4431
Jenert, T. (2011). Die Studierenden? - Ein sozio-kultureller Blick auf das Studieren in Bologna-Strukturen. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 6(2), 61–77.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4432
Reinmann, G., & Jenert, T. (2011). Studierendenorientierung: Wege und Irrwege eines Begriffs mit vielen Facetten. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 6(2), 106–122.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4485
Jenert, T. (2011). Developing a learning centered model for designing and managing study programmes. Presented at the 14th Biennial European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI), Exeter: European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4489
Brahm, T., Gebhardt, A., & Jenert, T. (2011). Learning culture as a prerequisite for an institution-wide approach to educational development. Presented at the 14th Biennial European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI), Exeter: European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4490
Gebhardt, A., & Jenert, T. (2011). Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten oder: Spannungsfelder und Teufelskreise beim selbstorganisierten Lernen (Vol. Band 60, pp. 284–392). Presented at the Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW) 2011, Dresden: Waxmann.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4491
Jenert, T., & Brahm, T. (2011). Institutionsweite Hochschulentwicklung zur nachhaltigen Gestaltung von Lehr-/Lernkulturen. Presented at the 40. Jahrestagung der deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik, München .
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4492
Brahm, T., & Jenert, T. (2011). Programmentwicklung zur nachhaltigen Qualitätsentwicklung von Studiengängen. Presented at the Teaching is Touching the Future: From Vision to Practice, Bochum .
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4513
Jenert, T., & Gebhardt , A. (2011). Besseres Feedback, mehr Reflexion? Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten. In T. Köhler & J. Neumann (Eds.), Wissensgemeinschaften. Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Vol. 60, pp. 284–293). Münster: Waxmann Verlag GmbH .
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4514
Jenert, T., & Zellweger, F. (2011). Konsistente Gestaltung von Selbstlernumgebungen. In Kompetenzorientierte Hochschullehre: Die Notwendigkeit von Kohärenz zwischen Lernzielen, Prüfungsformen und Lehr-Lern-Methoden (Vol. 1, pp. 80–117). Bern: hep verlag ag .
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4515
Jenert, T., & Brahm, T. (2011). Planung und Organisation -Technologieeinsatz von der Bedarfsanalyse bis zur Evaluation. In M. Ebner & S. Schön (Eds.), Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien (pp. 1–8). Norderstedt: Books on Demand GmbH.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4524
Jenert, T., Meier, C., & Brahm, T. (2011). QualiAss - ein Werkzeug zur Prozess- und Qualitätsunterstützung für schriftliche Prüfungen an Hochschulen : Nutzungsszenarien - Spezifikation - Einführung. In T. Köhler & J. Neumann (Eds.), Wissensgemeinschaften: Digitale Medien, Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Vol. 60, pp. 136–145). Münster: Waxmann Verlag GmbH .
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4559
Jenert, T., & Gebhardt , A. (2011). Besseres Feedback, mehr Reflexion? – Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten. In T. Köhler & J. Neumann (Eds.), Wissensgemeinschaften : Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Vol. 60, pp. 284–293). Münster : Waxmann Verlag GmbH .
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4598
Guo, Z., Feng, Y., & Tan, X. (2011). Short- and long-term impact of remarkable economic events on the growth causes of China–Germany trade in agri-food products. Economic Modelling, 28(6), 2359–2368. https://doi.org/10.1016/j.econmod.2011.06.007
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4855
Garnefeld, I., Helm, S., & Eggert, A. (2011). Walk your talk: an experimental investigation of the relationship between word of mouth and communicators’ loyalty. Journal of Service Research, (1), 93--107.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=19) AND (type=book OR type=journal_article OR type=publicationtype_review OR type=bachelorsthesis OR type=book_editor OR type=book_chapter OR type=conference_abstract OR type=conference_editor OR type=conference OR type=encyclopedia_article OR type=journal_editor OR type=newspaper_article OR type=patent OR type=preprint OR type=report OR type=translation OR type=translation_chapter OR type=working_paper OR type=research_data)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed