Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10192 Publications


2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59079 | OA
Münzmay, Andreas, et al., editors. Peter Joseph von Lindpaintner, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832). ZenMEM, 2025.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60920
Schmidt, Rebecca. “Mit KI (Elicit) den Forschungsstand beschreiben – ein kritischer Erfahrungsbericht.” Sozialwissenschaftliche Methodenberatung, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt, Rebecca. “Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics.” Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften, edited by Alina Kornbach et al., 1st ed., vol. 3, Verlag Herder GmbH, 2025, pp. 339–63.
LibreCat | Files available
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 61121 | OA
Peckhaus, Volker. “Franke-Reddig, Julia, „Bernard Bolzano Im Kontext Der Logikgeschichtsschreibung von Heinrich Scholz“, SieB. Siegener Beiträge Zur Geschichte Und Philosophie Der Mathematik 18 (2024), 155–175.” ZbMATH Open, Zbl. 08058231, 2025, p. Zbl. 0805831.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61026 | OA
Behringer, Verena, et al. “Wild Bonobos Experience Unusually Low Bone Resorption during Early Lactation Relative to Humans and Other Mammals.” Evolutionary Human Sciences, vol. 7, no. e27, Cambridge University Press (CUP), 2025, pp. 1–23, doi:10.1017/ehs.2025.10013.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60524 | OA
Steinhardt, Isabel. “Doing Gender Reflexionen im Lehramtsstudium.” Förderung von Genderkompetenz in der Ausbildung von Lehrkräften, edited by Ilke Glockentöger, wbv, 2025, pp. 203–09.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 61119 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. Intra-Individual Variability in TVA Attentional Capacity and Weight Distribution: A Reanalysis across Days and an Experiment within-Day. Center for Open Science, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 61157
Schroeter-Wittke, Harald. “Bernd Schröder: Religionspädagogische Ökumenik. Weltweites Polyzentrisch-Plurales Christentum Als Bildungsreligion, Tübingen 2025.” Jahrbuch Für Evangelische Kirchengeschichte Des Rheinlandes, vol. 74, 2025, pp. 232–37.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61158
Schroeter-Wittke, Harald. “‘Seine Besondere Chance Ist, Dass Er Sterben Kann.’ (Helmut Simon) Verausgabung, Popkulur Und Erneuerung Als Grundlegende Dimensionen Des Kirchentags.” Pastoraltheologie, vol. 114, no. 9, 2025, pp. 432–43.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59226
Herzig, Bardo. “Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften.” SchulVerwaltung NRW, no. 1/25, Carl Link, 2025, pp. 18–20.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61191
Herzig, Bardo. “Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion.” Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge, edited by M.K.W. Schweer, 4th ed., Springer VS, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61198
Rogge, Tim, and Bardo Herzig. “Enhancing Pre-Service Teachers’ Reflective Competence Through Structured Video Annotation.” Education Sciences, no. 15, 1146, MDPI, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61275
Hagengruber, Ruth Edith. “Émilie Du Châtelet on Time.” The Routledge Companion to Philosophy of Time, edited by Nina Emery, Routledge, 2025, doi:10.4324/9781003495611-9.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61285
Herzig, Bardo. “Die (produktive) Rolle von generativer KI im erziehungswissenschaftlichen Diskurs.” Erziehungswissenschaft. Mitteilungen der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Erziehungswissenschaft nach ChatGPT, no. 70, Jg.36/2025, Barbara Budrich, 2025, pp. 13–18.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 61278
Fuchs, Christian, et al. INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1 (DRAFT). INNOVADE, 2025, doi:10.5281/zenodo.17079016.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61189
Herzig, Bardo. “Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften.” SchulVerwaltung Bayern , no. 7–8, Carl Link, 2025, pp. 213–15.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60027
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Angehender Lehrkräfte Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum" . Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60028
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Einstellungen Und Prosoziales Verhalten von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum". Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke, Pauline, et al. Exploring Primary School Teachers’ and Special Education Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education: A Qualitative Study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke, Nils, et al. The Role of Teacher Feedback for Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . BelgradeUniversity of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=36)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed