Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9955 Publications
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, and H. Frank, “Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education,” presented at the 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, and M. Venetz, “Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method,” presented at the second edition of the conference “On the Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education - New ways to measure social inclusion,” Groningen, Netherlands, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, and M. Venetz, “Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.,” presented at the 6th biannual meeting of the Society Ambulatory Assessment, Syracuse, NY, United States, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.,” presented at the Frühjahrstagung der Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung. Universität Freiburg, Freiburg, Schweiz, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
M. Knickenberg and H. Chantal, “Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction,” presented at the 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen, 2019.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
I. Hoyer and T. Kohlmeyer, “Das gesungene Lied im Religionsunterricht - zwischen Ritualisierung und Instrumentalisierung,” in Praxis des RU, vol. 10, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. 2019, pp. 85–94.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, and C. Weiß, “Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn,” 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
P. Büker and J. Ogrodowski, “Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen),” 2019.
LibreCat
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
V. Albus, Ed., Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
V. Albus, “Montesquieu und die Philosophiedidaktik,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, pp. 3–7, 2019.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
V. Albus, “Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. p. 111, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
V. Albus, “Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, p. 95, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34868
J. Meyer-Hamme and C. Wosnitza, “Student Essays expressing forms of historical thinking. Annotations regarding a quantitative and dually qualitative analysis of 1100 papers for the ‘Geschichtswettbewerb des Bundespräsidenten,’” Special Edition History Education Research Journal, vol. 16, no. 1, pp. 88–102, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34867
J. Meyer-Hamme, F. Hinz, S. Grindel, and R. Bernhard, “Historical myth: a definition from the perspective of history education research,” Eckert. Dossiers , vol. 4, pp. 12–34, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 |

C. Haker and L. Otterspeer, “Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs,” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung, vol. 2, no. 2–2019, pp. 161–176, 2019, doi: 10.3224/debatte.v2i2.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
R. Alvear and C. Haker, “Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung,” Leviathan, vol. 47, no. 4, pp. 498–513, 2019, doi: 10.5771/0340-0425-2019-4-498.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 |

L. Otterspeer and C. Haker, “Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption,” Zeitschrift für Pädagogik, no. 5, pp. 771–789, 2019, doi: 10.3262/ZP1905769.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322
C. Haker and L. Otterspeer, “Neurechte Adaptionen erziehungswissenschaftlichen Wissens: Konsequenzen für eine digitalepolitische Bildung.,” Medien & Erziehung, vol. 63, no. 6, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 44690
S. Schreckenberg, “Das ›Goldene Zeitalter‹ im modernen Spanien. Zur Wirkmächtigkeit und Problematik eines kulturellen und literarischen Kanons,” Literaturwissenschaftliches Jahrbuch , vol. 60, pp. 255–276, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18160
D. Tophinke, “ «HoPE iS BACK» – Poetisches auf urbanen Wandflächen,” Leseforum.ch – Online-Plattform für Literalität, vol. Heft “Räume der Poesie,” no. 1, pp. 1–17, 2019.
LibreCat
| Files available