Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9938 Publications


2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 20231
Lüke, C., Rohlfing, K., & Stenneken, P. (2011). Gebärden und kommunikative Mitteilungen bei Kindern mit umschriebener Sprachentwicklungsstörung. Sprache · Stimme · Gehör, 3, 149–157.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17233
Fischer, K., Foth, K., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2011). Mindful tutors: Linguistic choice and action demonstration in speech to infants and a simulated robot. Interaction Studies, 12(1), 134–161. https://doi.org/10.1075/is.12.1.06fis
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17236
Narayan, V., Lohan, K. S., Tscherepanow, M., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2011). Can state-of-the-art saliency systems model infant gazing behavior in tutoring situations? Frontiers in Computational Neuroscience, 5(35). https://doi.org/10.3389/conf.fncom.2011.52.00035
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17248
Salem, M., Rohlfing, K., Kopp, S., & Joublin, F. (2011). A Friendly Gesture: Investigating the Effect of Multi-Modal Robot Behavior in Human-Robot Interaction. Proceedings of the 20th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 247–252. https://doi.org/10.1109/roman.2011.6005285
LibreCat | DOI
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Nomikou, I., & Rohlfing, K. (2011). Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds. IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, 3(2), 113–128. https://doi.org/10.1109/TAMD.2011.2140113
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17237
Salem, M., Eyssel, F. A., Rohlfing, K., Kopp, K., & Joublin, F. (2011). Effects of humanlike conversational behaviour on perception of psychological antropomorphism: A case study with a humanoid robot. In B. Multu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, & T. Kanda (Eds.), Social Robotics. (Vol. 7072). Springer.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17249
Nachtigäller, K., & Rohlfing, K. (2011). Einfluss von erlebten und vorgestellten Ereignissen auf die Erzählweise in kindgerichteter Sprache. Zeitschrift Für Literaturwissenschaft Und Linguistik, 162, 139–155.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17247
Rohlfing, K. (2011). Exploring „Associative talk“ in German mother-child task-oriented discourse. Dialogue & Discourse, 2, 1–18.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17235
Nomikou, I., & Rohlfing, K. (2011). The role of intermodal synchrony in maternal input to 3-month-olds: A naturalistic study with special focus on the interplay between language and action.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17234
Fischer, S., Schulze, D., Borggrebe, P., Piefke, M., Wachsmuth, S., & Rohlfing, K. (2011). Multi-Modal Anchoring in Infants and Artificial Systems.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40089
Hellmich, F., & Fricke, K. (2011). Qualitative und quantitative Forschungsmethoden in der Grundschulforschung. Eingangsreferat zum Nachwuchsworkshop auf der 20. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38243
Förster, S., Niebuhr-Siebert, S., & Hellmich, F. (2011). Förderung der Lesekompetenz durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 20. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38231
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2011). Erfassung fachdidaktischer Kompetenzen angehender Grundschullehrkräfte – Ergebnisse aus einem empirischen Forschungsprojekt. Vortrag auf der 20. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik).
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38226
Förster, S., Hellmich, F., & Niebuhr-Siebert, S. (2011). Effekte der Implementation eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesefähigkeiten von Grundschülerinnen und -schülern mit und ohne Migrationshintergrund. Posterpräsentation auf der 76. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38214
Hellmich, F. (2011). Aktuelle Herausforderungen in der Grundschulpädagogik - Schlussfolgerungen für Forschung, Lehre und Praxis.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36554
Chassé, K. A., Klein, A., Landhäußer, S., & Zander, M. (2011). Konstruktionen von Armut zwischen AdressatInnen und moralisierend-punitivem Diskurs. In H. Schmidt-Semisch & B. Dollinger (Eds.), Gerechte Ausgrenzung? Wohlfahrtsproduktion und die neue Lust am Strafen (pp. 227–244). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-94083-0
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37030
Landhäußer, S. (2011). Soziale Brennpunkte. In K.-P. Horn, H. Kemnitz , W. Marotzki, & U. Sandfuchs (Eds.), Lexikon Erziehungswissenschaft (p. S. 286-287). Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 37038
Faas, S., Landhäußer, S., & Treptow, R. (2011). Offene Angebote in der Eltern- und Familienbildung : eine empirische Annäherung an ein bisher wenig beachtetes Feld. neue praxis, 618–630.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17430
Salem, M., Eyssel, F. A., Rohlfing, K., Kopp, S., & Joublin, F. (2011). Effects of gesture on the perception of psychological anthropomorphism: A case study with a humanoid robot. In B. Mutlu, C. Bartneck, J. Ham, V. Evers, & T. Kanda (Eds.), Social Robotics (Vol. 7072, pp. 31–41). Springer Science + Business Media. https://doi.org/10.1007/978-3-642-25504-5_4
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17244
Schillingmann, L., Wagner, P., Munier, C., Wrede, B., & Rohlfing, K. (2011). Using Prominence Detection to Generate Acoustic Feedback in Tutoring Scenarios. Interspeech 2011 (12th Annual Conference of the International Speech Communication Association), 3105–3108.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=36)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed