Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9935 Publications
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47848
J. Mildorf, “Poeticity and Parody: The Literary Interview on Radio and Podcast,” in The Routledge Companion to Literary Media, 1st ed., A. Ensslin, J. Round, and B. Thomas, Eds. London: Routledge, 2023, pp. 148–158.
LibreCat
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37518
J. Mildorf, E. Punzi, and C. Singer, Eds., Narrative and Mental Health: Reimagining Theory and Practice, 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2023.
LibreCat
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 49717
R. Haekel, S. Butter, and J. Mildorf, Eds., Abstract Reflection in Contemporary Fiction, vol. 141, no. 4. 2023, pp. 489–580.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49718
R. Haekel, S. Butter, and J. Mildorf, “Introduction: Abstract Reflection in Contemporary Fiction,” Anglia, vol. 141, no. 4, pp. 489–496, 2023.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55005
J. Kanning, “Die ‚Tänzerin‘ als hermeneutische Spielfigur. Studierende begegnen einem Gedicht Salah Naouras in der Gedankenhöhle.,” in Salah Naoura. Paderborner Kinderliteraturtage 2022, Bielefelder Poet in Residence 2022, I. Kruse and P. Josting, Eds. München: kopaed, 2023, pp. 215–231.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53957
C. W. Lucas et al., “A systematic approach to neurocognitive assessment for better detection and prevention of deficits in surgically treated brain tumours,” in Brain and Spine, 2023, vol. 3, doi: 10.1016/j.bas.2023.101858.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46430
E. Topalović, L. Drepper, and K. Härtel, “Lerngegenstand „Doppelkonsonanz“ in der Grundschule: Explizites und implizites Lernen im Längsschnitt. ,” in Lesen- und Schreibenlernen im Spannungsfeld zwischen Wissen und Können, M. Bangel and I. Rautenberg, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2023, pp. 27–59.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 42329
A. Blachut, E. Topalović, and S. Uhrig, “Grammatik in deutschen und niederländischen DaF-Lehrbüchern: Synergien für den Deutschunterricht,” Der Deutschunterricht, vol. 3, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55237
N. Milkov, “The History of the Concept of Truth-making,” Philosophy Study , vol. 13, no. 10, pp. 449–461, 2023, doi: 10.17265/2159-5313/2023.0X.005.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 54996
N. Milkov, “The History of the Concept of Truth-making,” Philosophy Study , vol. 13, no. 10, pp. 449–461, 2023, doi: 10.17265/2159-5313/2023.0X.005.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46234
J. Süßmann, “»In der Art von Inschriften«. Emblematische Inschriftendichtung als Darstellungsprinzip von Ferdinand von Fürstenbergs Monumenta Paderbornensia (1669 und 1672),” in Monumenta. Erinnerungsorte zwischen Weser und Lippe. Die Monumenta Paderbornensia des Ferdinand von Fürstenberg, vol. 92, J. Diekmann, M. Moors, and A. Neuwöhner, Eds. Paderborn: Brill | Schöningh, 2023, pp. 40–71.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35063 |

S. Meine, A. Otto, and J. Süßmann, “Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser – Einführung,” in Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Unter Mitarbeit v. Markus Lauert, Würzburg: Königshausen & Neumann, 2023, pp. 7–42.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55340
S. van der Valk, “¿Qué es la instapoesía? Literarästhetisches Lernen mit Gedichten auf Instagram,” Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch, no. 81, pp. 8–15, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50594
P. Büker, J. Höke, and J. Herding, “Paderborner Qualitätsstern (PQ3): A self-evaluation instrument for ECEC and school educators to reflect collaboration in transition processes. Current findings. Presentation for self-organised symposium on the EECERA Conference ‘Children´s Curiosity, Agency and Participation: challenges for professional Action and Development’ in Lisbon (Portugal),” 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
U. Häsel-Weide, R. Schmidt, and P. Büker, “„FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung,” Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung (PFLB), vol. 5, no. 1, pp. 215–229, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 |

I. Steinhardt, S. Mauermeister, and R. Schmidt, “Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on ‘(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?,’” Language Learning, 2023, doi: 10.1111/lang.12583.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 |

O. Wieczorek, I. Steinhardt, C. Schneijderberg, R. Schmidt, and S. Mauermeister, “The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication.” Center for Open Science, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32423
J. Tönsing, “Weiblichkeitsdiskurse in der Gegenwartsliteratur und deren Thematisierung im genderorientierten Unterricht,” in Neue Perspektiven einer kulturwissenschaftlichen Literaturdidaktik, M. Hofmann, S. Thielking, and M. Esau , Eds. Würzburg, pp. 301–318.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54428
S. Schulte Eickholt, “Normative Diversität? Nahe Zukunft bei Sibylle Berg und Marc-Uwe Kling,” in Germanistik im Wandel 1. Neue Einsichten und Perspektiven in der Literaturwissenschaft, L. Cosan, O. K. Bazarkaya, and H. Tekin, Eds. Berlin: Logos, 2023, pp. 65–75.
LibreCat