Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

162 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 56255
Fostering first-year pre-service teachers’ proof competencies
L. Kempen, R. Biehler, ZDM 51 (2019) 731–746.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56256
Vorstellung einer Aufgabe zu den Zusammenhängen verschiedener Differenzierbarkeitsbegriffe im Mehrdimensionalen
E. Lankeit, R. Biehler, in: M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019, pp. 117–131.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56789
Developments of teachers’ knowledge facets in teaching statistics with digital tools measured with retrospective self-assessment
R. Nieszporek, R. Biehler, B. Griese, in: M.A. Sorto, A. White, L. Guyot (Eds.), Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-Tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan, International Statistical Institute, Voorburg, The Netherlands, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden
E. Lankeit, R. Biehler, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 1135–1138.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving
C. Kuklinski, E. Leis, M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, S. Neuhaus, N. Schaper, M. Schürmann, in: V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, N.M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), INDRUM Network, University of Agder, Kristiansand, Norway, 2018, pp. 527–536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: A. Hanft, F. Bischoff, S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018
R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018, Hannover, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen
Y. Fleischmann, L. Kempen, T. Mai, R. Biehler, in: M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 101–116.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs
L. Kempen, R. Biehler, International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 5 (2018) 27–55.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018
R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018, Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM
B. Barzel, R. Biehler, S. Blömeke, R. Brandtner, J. Bruns, C. Dohrmann, U. Kortenkamp, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, C. Selter, in: Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2018, pp. 7–40.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn
R. Biehler, L. Budde, D. Frischemeier, B. Heinemann, S. Podworny, C. Schulte, T. Wassong, eds., Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn, Universitätsbibliothek Paderborn, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56350
Die Schnittstelle Schule-Hochschule–Übersicht und Fokus
R. Biehler, Der Mathematikunterricht 64 (2018) 3–15.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context
R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, ZDM 50 (2018) 1237–1251.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56351
Design principles, realizations and uses of software supporting the learning and the doing of statistics: A reflection on developments since the late 1990s
R. Biehler, in: Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July 8–13), Kyoto, Japan. Https://Iase-Web. Org/Icots/10/Proceedings/Pdfs/ICOTS10_1B1. Pdf, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56355
Konzepte für die Gestaltung von Online-Vorkursen für Mathematik und für ihre Integration in Blended-Learning-Szenarien
R. Biehler, Y. Fleischmann, A. Gold, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, Band I, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 277–280.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56365
Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: A. Hanft, F. Bischoff, S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge, Carl-von-Ossietzki-Universität, Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56362
Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: A Module to Build up First Components of Statistical Thinking in a Data Science Curriculum
R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, T. Wassong, L. Budde, B. Heinemann, C. Schulte, Archives of Data Science, Series A 5 (2018).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Research Data | LibreCat-ID: 56364
Lehrinnovation in der Studieneingangsphase „Mathematik im Lehramtsstudium“ – Hochschuldidaktische Grundlagen, Implementierung und Evaluation - Gesamtabschlussbericht des BMBF-Projekts LIMA 2013 – Reprint mit Anhängen
R. Biehler, M. Hänze, R. Hochmuth, S. Becher, E. Fischer, J. Püschl, S. Schreiber, Lehrinnovation in Der Studieneingangsphase „Mathematik Im Lehramtsstudium“ – Hochschuldidaktische Grundlagen, Implementierung Und Evaluation - Gesamtabschlussbericht Des BMBF-Projekts LIMA 2013 – Reprint Mit Anhängen, Universitätsbibliothek Kassel, 2018.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=16274)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed