Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

377 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
K. Franzen, G. Görel, F. Hellmich, A. Filipiak, and T. Albers, “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule,” in Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, and B. Ehl , Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 176–180.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
S. Hassani et al., School-based interventions to support student participation. A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project. University of Vienna, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
F. K. Hoya, J. R. Schulze, and F. Hellmich, “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts,” in Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, and B. Ehl, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 225–229.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
M. F. Löper and F. Hellmich, “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung,” in Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , M. Grosche , J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, and B. Ehl, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 192–197.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26631
G. Görel, N. Finke, and F. Hellmich, “Sichtweisen von Grundschullehrkräften auf die Qualität inklusiven Unterrichts,” in Diversität und soziale Ungleichheit. Jahrbuch Grundschulforschung, N. Skorsetz, M. Bonanati, and D. Kucharz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 287–291.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36241
F. K. Hoya, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Die Bedeutung von Feedback für Selbstkonzept und Motivation bei Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36240
M. F. Löper, F. Hellmich, and F. K. Hoya, “Einstellungen von Kindern gegenüber Schülerinnen und Schülern mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf im Zusammenhang mit dem Vorbildverhalten ihrer Eltern. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
F. K. Hoya, J. R. Schulze, F. Hellmich, S. Schwab, and E. Blumberg, “Pre-service teachers’ cooperation and children’s social participation in inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, S. Schwab, and E. Blumberg, “Who cooperates better with whom? – Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s social participation in primary school science lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?’ (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
G. Görel, M. F. Löper, and F. Hellmich, “Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit ihrem Umgang mit heterogenen Lerngruppen im inklusiven Unterricht. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
F. Hellmich, M. F. Löper, and G. Görel, “Prädiktoren für Intentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Schulen in Hinblick auf die Gestaltung individueller Lernprozesse. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
M. F. Löper and F. Hellmich, “Predictors of primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social-emotional development. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36236
F. Hellmich and S. Schwab, “Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern. Symposium auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“,” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
M. F. Löper, G. Görel, S. Schwab, and F. Hellmich, “Social participation in inclusive primary education – The importance of primary school students’ contact experiences for their attitudes towards peers with special educational needs. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions’ (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
F. Hellmich, M. F. Löper, and G. Görel, “The role of primary school teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs for their intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36202
G. Görel and F. Hellmich, “What are the requirements for a successful realisation of inclusion from primary school principals’ point of view? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36211
K. Franzen and F. Hellmich, “How can primary school teachers’ self-efficacy beliefs in inclusive education be explained? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36232
M. F. Löper, F. Hellmich, M. Trauntschnig, and S. Schwab, “The role of contact experiences for primary school children’s attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
F. Hellmich, M. F. Löper, and G. Görel, “Effects of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes on their everyday day practices in inclusive education. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36217
M. F. Löper and F. Hellmich, “Determinants for primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social and emotional development. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=26282)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed