Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
416 Publications
2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
Hellmich, Frank, et al. Möglichkeiten Der Förderung Der Sozialen Partizipation in Der Inklusiven Grundschule. Workshop Auf Dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zukunft Gemeinsam Gestalten – Bildung Für Nachhaltige Entwicklung von Anfang an“. (Angenommen). Universität Paderborn, 2026.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper, Marwin Felix, et al. Feedback Und Selbstbezogene Kognitionen Als Prädiktoren Für Die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56337
Knickenberg, Margarita, et al. Wahrnehmung Und Effekte Elterlichen Feedbacks Auf Die Lesemotivation Und -Leistung von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Determinanten Für Prosoziales Verhalten Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60217
Görel, Gamze, et al. “ Prädiktoren Für Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Angehenden Lehrkräften Im Zusammenhang Mit Der Gestaltung Inklusiven Unterrichts. (Angenommen).” Zeitschrift Für Entwicklungspsychologie Und Pädagogische Psychologie, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60656
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants of Primary School Students’ Support and Their Attitudes towards Peers with Social and Emotional Difficulties.” Research on Preschool and Primary Education, vol. 3, no. 1, 2025, pp. 166–77, doi:10.55976/rppe.320251382166-177.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60027
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Angehender Lehrkräfte Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum" . Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60028
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Einstellungen Und Prosoziales Verhalten von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum". Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke, Pauline, et al. Exploring Primary School Teachers’ and Special Education Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education: A Qualitative Study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . University of Belgrade, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke, Nils, et al. The Role of Teacher Feedback for Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . BelgradeUniversity of Belgrade, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Schulze, Jan Roland, and Frank Hellmich. Pre-Service Teachers’ Professional Self-Concept Development Concerning Team-Teaching in Primary Schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . University of Belgrade, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Cooperation Training on Inclusion-Related Self-Concepts of Pre-Service Teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58714
Finke, Nils, et al. Feedback as a Predictor of Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competence. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58710
Knickenberg, Margarita, et al. Effects of Parental Feedback on Children’s Perceived Feedback, Motivation and Achievement. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58712
Görel, Gamze, et al. Differences in Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Willingness for Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. The Role of Teacher Behaviour in Students’ Attitudes and Support towards Peers with Disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Finke, Pauline, et al. Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Attitudes Concerning Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” . University of Graz, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Explanatory Factors for Students’ Attitudes and Their Supportive Behaviour towards Peers with Social and Emotional Disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . University of Belgrade, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61543
Klostermeier, Jasmin, et al. Förderung Der Sozial-Emotionalen Kompetenzen von Kindern Im Zusammenhang Mit Dem Kooperativen Lernen Im Diversitätssensiblen Grundschulunterricht (Soko-M). Vortrag Auf Der Herbsttagung 2025 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). (Angenommen). Technische Universität Dortmund, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62015
Löper, Marwin Felix, et al. “Effects of a Social Participation Intervention on Primary School Students’ Attitudes toward Peers with Disabilities (Accepted).” Journal of Research in Special Educational Needs, 2025.
LibreCat