Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

102 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2019). Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 39(1), 24–40.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2019). Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 12(1), 19–36.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Kohlmeyer, S., Buhl, H. M., Bonanati, S., Dannowsky, J., & Bohndick, C. (2019). Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität. Empirische Pädagogik, 33(3), 344–361.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Hilkenmeier, J., Greiner, C., & Buhl, H. M. (2019). Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements. SCHULE inklusiv, 5, 46–47.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Frey, A., & Buhl, H. M. (2018). Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert. Zeitschrift für Grundschulforschung, 11(2), 199–213. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0026-0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
Sommer, S., & Buhl, H. M. (2018). Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents. Journal of Adult Development, 25(4), 286–296. https://doi.org/10.1007/s10804-018-9296-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2018). Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung. In G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, & H. Roose (Eds.), Heterogenität im Klassenzimmer (Vol. 9, pp. 116–131).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32541
Buhl, H. M., Kohlmeyer, S., Mertens, D., & Bohndick, C. (2018). Lehramtsnavi: Beratungsorientiertes Self-Assessment im Lehramtsstudium. In B. Riegraf, D. M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, T. T. Temps, & Universität Paderborn (Eds.), Heterogenität als Chance: Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn (pp. 24–27).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 | OA
Buhl, H. M., Bohndick, C., Bonanati, S., Greiner, C., Hilkenmeier, J., & Kordts-Freudinger, R. (2018). Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums. In M. Krämer, S. Preiser, & K. Brusdevlins (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation XII (pp. 351–357). Shaker. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.1057
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 49267
Sommer, S., & Buhl, H. M. (2018). Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents. Journal of Adult Development, 25(4), 286–296. https://doi.org/10.1007/s10804-018-9296-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes. Journal of Education for Teaching, 43(5), 566–580. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, J., & Buhl, H. M. (2017). Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung. In G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, & D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern (Vol. 1, pp. 76–85). Schneider-Verlag.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2017). Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), Article 256–269. https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, S., Hilkenmeier, J., Greiner, C., & Buhl, H. M. (2017). Six-year-olds’ perception of home literacy environment and its influence on children’s literacy enjoyment, frequency, and early literacy skills. Reading Psychology, 39(1), 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion. Journal of Educational Research Online, 9(3), 102–113. https://doi.org/10.25656/01:15303
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 241–242. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. (2017). In H. M. Buhl & J. Hilkenmeier (Eds.), Psychologie in Erziehung und Unterricht (Vol. 64, Issue 4).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, H. M., Noack, P., & Kracke, B. (2017). The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life. Journal of Career Development, 45(6), 523–535. https://doi.org/10.1177/0894845317720728
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=27152)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed