Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
112 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 |

Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, 2021. https://doi.org/10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41, no. 4 (2021): 432–48.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49292
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Zusammenhang zwischen familiären Lebenssituationen und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41 (2021): 432–48.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |

Bonanati, Sabrina, Nicole Gruchel, Ricarda Kurock, and Heike M. Buhl. “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen.” Die Deutsche Schule 113, no. 3 (2021): 282–301. https://doi.org/10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49270
Tagliabue, Semira, Michela Zambelli, Angela Sorgente, Sabrina Sommer, Christian Hoellger, Heike M. Buhl, and Margherita Lanz. “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance.” Frontiers in Psychology 12 (2021). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49273
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues 44, no. 3 (2021): 610–32. https://doi.org/10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 |

Rohlfing, Katharina J., Philipp Cimiano, Ingrid Scharlau, Tobias Matzner, Heike M. Buhl, Hendrik Buschmeier, Elena Esposito, et al. “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 13, no. 3 (2021): 717–28. https://doi.org/10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31672
Patrzek, Justine, Heike M. Buhl, and Ingrid Scharlau. “Unterrichtsfach Psychologie an der Universität Paderborn.” Psychologieunterricht, 2021, 21–26.
LibreCat
2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
Bonanati, Sabrina, Heike M. Buhl, and Birgit Eickelmann. Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification. Hogrefe, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book | LibreCat-ID: 32464
Buhl, Heike M., Sabrina Bonanati, and Birgit Eickelmann. Schule in der digitalen Welt. Psychologie im Schulalltag. Göttingen: Hogrefe, 2021.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
Budde, Lea, Carsten Schulte, Heike M. Buhl, and Andreas Muehling. “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows).” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32555
Ackeren, Isabell van, Heike M. Buhl, Birgit Eickelmann, Martin Heinrich, and Günther Wolfswinkler. “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen.” In Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar, Michael Becker-Mrotzek, Sandra Hofhues, Johannes König, and Daniela Schmeinck, 321–26. Münster: Waxmann, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32559 |

Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, Isabelle Albert, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity in Adulthood.” Journal of Family Issues 42, no. 6 (2020): 1234–57. https://doi.org/10.1177/0192513x20943914.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49291
Hoellger, Christian, Sabrina Sommer, Isabelle Albert, and Heike M. Buhl. “Intergenerational Value Similarity in Adulthood.” Journal of Family Issues 42, no. 6 (2020): 1234–57. https://doi.org/10.1177/0192513x20943914.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Buhl, Heike M., Ingrid Scharlau, Justine Patrzek, Sara Hiller, and Katrin B. Klingsieck. “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn.” In Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, edited by Michael Krämer, 83–91. Aachen: Shaker, 2020. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.4244.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49278
Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter 16, no. 2 (2020): 123–35. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

Bonanati, Sabrina, Christian Greiner, Nicole Gruchel, and Heike M. Buhl. Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Wiesbaden: Springer, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
Ackeren, Isabell van, Heike M. Buhl, Birgit Eickelmann, Martin Heinrich, and Günther Wolfswinkler. “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen.” In Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar, Michael Becker-Mrotzek, Sandra Hofhues, Johannes König, and Daniela Schmeinck, 321–26. Münster: Waxmann, 2020.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Buhl, Heike M., and Sabrina Sommer. “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie.” Psychotherapie im Alter 16, no. 2 (2019): 123–35. https://doi.org/10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Bohndick, Carla, Christina Menne, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Feedback in Internet-Based Self-Assessments and Its Effects on Acceptance and Motivation.” Journal of Further and Higher Education 44, no. 6 (2019): 717–28. https://doi.org/10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat
| DOI