Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
56 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research
M. Goller, S. Paloniemi, in: Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Goller, S. Paloniemi, in: Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes
M. Goller, International Journal for Research in Vocational Education and Training 9 (2022) 92–119.
LibreCat
| DOI
M. Goller, International Journal for Research in Vocational Education and Training 9 (2022) 92–119.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource?
T. Kärner, M. Goller, C. Bonnes, E. Maué, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 687–719.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
T. Kärner, M. Goller, C. Bonnes, E. Maué, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 687–719.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33985
Augmented Reality Anwendungen in der betrieblichen Aus‐ und Weiterbildung
T. Kärner, M. Goller, A. Maier, in: S. Schumann, S. Seeber, S. Abele (Eds.), Digitalisierung und digitale Medien in der Berufsbildung: Konzepte, Befunde und Herausforderungen, wbv, Bielefeld, 2022, pp. 213–230.
LibreCat
| Files available
T. Kärner, M. Goller, A. Maier, in: S. Schumann, S. Seeber, S. Abele (Eds.), Digitalisierung und digitale Medien in der Berufsbildung: Konzepte, Befunde und Herausforderungen, wbv, Bielefeld, 2022, pp. 213–230.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34080
Kompetenzen des betrieblichen Ausbildungspersonals: Eine literaturbasierte Systematisierung
C. Bonnes, J. Binkert, M. Goller, Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis – BWP (2022).
LibreCat
| Files available
C. Bonnes, J. Binkert, M. Goller, Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis – BWP (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Digitalization of work: Challenges for workplace learning
C. Harteis, M. Goller, K.-H. Gerholz, in: M. Malloch, L. Cairns, K. Evans, B.N. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Learning and Work, SAGE Publications, London, 2022, pp. 329–342.
LibreCat
| Files available
C. Harteis, M. Goller, K.-H. Gerholz, in: M. Malloch, L. Cairns, K. Evans, B.N. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Learning and Work, SAGE Publications, London, 2022, pp. 329–342.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen
C. Caruso, M. Goller, Die Deutsche Schule 114 (2022).
LibreCat
| Files available
C. Caruso, M. Goller, Die Deutsche Schule 114 (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs
M. Goller, F. Hilkenmeier, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
M. Goller, F. Hilkenmeier, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, M. Goller, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, M. Goller, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries
A. Rausch, M. Goller, B. Steffen, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
A. Rausch, M. Goller, B. Steffen, in: Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie
M. Goller, B. Steffen, D. Lau, Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung (2022).
LibreCat
M. Goller, B. Steffen, D. Lau, Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung (2022).
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Methods for Researching Professional Learning and Development
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa, eds., Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa, eds., Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, M. Goller, in: M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa (Eds.), Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, Springer , Cham, 2022, pp. 441–466.
LibreCat
| DOI
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, M. Goller, in: M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, C. Damşa (Eds.), Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, Springer , Cham, 2022, pp. 441–466.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35138
Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen
C. Caruso, M. Goller, Die Deutsche Schule 114 (2022) 1–6.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Caruso, M. Goller, Die Deutsche Schule 114 (2022) 1–6.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50408
Erkenntnisse zur Verbesserung von Mentoringprozessen in der Lehrer:innenausbildung
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, SEMINAR – Lehrerbildung Und Schule 28 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, SEMINAR – Lehrerbildung Und Schule 28 (2022).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 |
Zum Zusammenhang von Berufsethos und der Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen
M. Goller, S. Ziegler, bwp@ Spezial 18 (2021) 1–28.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
M. Goller, S. Ziegler, bwp@ Spezial 18 (2021) 1–28.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal for Research in Vocational Education and Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat
| DOI
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal for Research in Vocational Education and Training 8 (2021) 208–223.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis
K.-H. Gerholz, M. Goller, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Edition Fachdidaktiken, Springer, Wiesbaden, 2021, pp. 393–419.
LibreCat
| Files available
| DOI
K.-H. Gerholz, M. Goller, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Edition Fachdidaktiken, Springer, Wiesbaden, 2021, pp. 393–419.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, V. Schmidt, in: E. Wittmann, D. Frommberger, U. Weyland (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, Verlag Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2021, pp. 85–104.
LibreCat
| Files available
| DOI
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, V. Schmidt, in: E. Wittmann, D. Frommberger, U. Weyland (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, Verlag Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2021, pp. 85–104.