Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

56 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30289
Goller, Michael, and Susanna Paloniemi. “Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research.” Research Approaches on Workplace Learning, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89582-2_1.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30913
Goller, Michael. “Supporting Young Immigrants in Their Transition From School to Work? A Staff Perspective on Challenges of Vocational Integration Classes.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 9, no. 1, 2022, pp. 92–119, doi:https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.1.5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30105
Kärner, Tobias, et al. “Die professionelle pädagogische Beziehung zwischen Referendar*innen und ihren Seminarlehrkräften: Belastungsfaktor oder Ressource?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 687–719, doi:10.1007/s11618-022-01065-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33985
Kärner, Tobias, et al. “Augmented Reality Anwendungen in der betrieblichen Aus‐ und Weiterbildung.” Digitalisierung und digitale Medien in der Berufsbildung: Konzepte, Befunde und Herausforderungen, edited by Stephan Schumann et al., vol. 41, wbv, 2022, pp. 213–30.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34080
Bonnes, Caroline, et al. “Kompetenzen des betrieblichen Ausbildungspersonals: Eine literaturbasierte Systematisierung.” Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis – BWP, no. 4, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis, Christian, et al. “Digitalization of Work: Challenges for Workplace Learning.” The SAGE Handbook of Learning and Work, edited by Margaret Malloch et al., SAGE Publications, 2022, pp. 329–42.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 4, Waxmann, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
Goller, Michael, and Frederic Hilkenmeier. “PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Goller, Michael, et al. “Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Leidig, Susann, et al. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Rausch, Andreas, et al. “Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Goller, Michael, et al. “Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie.” Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung, no. 33, Franz Steiner Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Goller, Michael, et al., editors. Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig, Susann, et al. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, edited by Michael Goller et al., vol. 33, Springer , 2022, pp. 441–466, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35138
Caruso, Carina, and Michael Goller. “ Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 4, Waxmann, 2022, pp. 1–6.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50408
Goller, Michael, et al. “Erkenntnisse Zur Verbesserung von Mentoringprozessen in Der Lehrer:Innenausbildung.” SEMINAR – Lehrerbildung Und Schule, vol. 28, no. 4, 2022, doi:10.3278/SEM2204W006.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 | OA
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Zum Zusammenhang von Berufsethos und der Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen.” bwp@ Spezial, vol. 18, 2021, pp. 1–28.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller, Michael, et al. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, Uni Bremen Campus GmbH, 2021, pp. 208–23, doi:10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, Karl-Heinz, and Michael Goller. “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis.” Edition Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 393–419, doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner, Tobias, et al. “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften.” Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, edited by Eveline Wittmann et al., Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104, doi:10.3224/84742560.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=30984)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed