Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

146 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “Effects of task difficulty on visual processing speed,” presented at the Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816
K. Biermeier, I. Scharlau, and E. Yigitbas, “Measuring Visual Attention Capacity Across xReality,” 2024.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48543 | OA
A. Groß et al., “Scaffolding the human partner by contrastive guidance in an explanatory human-robot dialogue,” Frontiers in Robotics and AI, vol. 10, 2023, doi: 10.3389/frobt.2023.1236184.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
I. Scharlau, “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie,” in Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, G. Reinmann and R. Rhein, Eds. Bielefeld: transcript, 2023, pp. 49–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
I. Scharlau and A. Karsten, “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte,” in Neues Handbuch Hochschullehre, vol. 111, B. Berendt, A. Fleischmann, G. Salmhofer, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, and J. Wildt, Eds. DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52086
I. Scharlau and T. Jenert, “Evidenzbasierte Hochschuldidaktik,” in Hochschuldidaktik als Wissenschaft:  Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, J. Wildt and R. Rhein, Eds. Münster: Transcript, 2023, pp. 251–268.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “First steps towards real-time assessment of attentional weights and capacity according to TVA,” in Abstracts of the 65th TeaP, Trier, Germany, 2023, doi: 10.23668/PSYCHARCHIVES.12945.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31674
A. Karsten, J. Schwede, M. Körber, and I. Scharlau, “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse,” in Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse, J. Schröder, L. Pfaller, A.-K. Hoklas, and R. Schmitt, Eds. Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33960
I. Scharlau and C. Schreiber, “Facharbeiten schreiben - Informationen für Schülerinnen und Schüler,” Psychologieunterricht, no. 55, pp. 31–35, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
I. Scharlau, “Hundertstelmillimeter,” in Reflexive Schreibwissenschaft, vol. 14, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: WBV, 2022, pp. 147–152.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds., Reflexive Schreibwissenschaft, vol. 14. Bielefeld: WBV, 2022.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34552
J. Patrzek, E. Bender, and I. Scharlau, “Psychologiedidaktik an der Universität Paderborn: Darstellung theoretischer, empirischer sowie hochschuldidaktischer Entwicklungen,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XIV , M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz, and M. Lindhaus, Eds. Aachen: Shaker, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34555
C. Schreiber, J. Patrzek, and I. Scharlau, “Aktuelle Forschung auf dem Prüfstand: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik und zum Aubau von Urteilskompetenz im Psychologieunterricht,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XI, M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz, and M. Lindhaus, Eds. Aachen: Shaker, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “Effects of verbal negation on TVA’s capacity and weight parameters,” in TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists , Cologne, Germany, 2022, doi: 10.23668/psycharchives.5677.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
N. C. Banh, I. Scharlau, and K. J. Rohlfing, “Folgen wiederholter Negation auf die Aufmerksamkeit,” in 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
T. M. Peters and I. Scharlau, “Gesundes Misstrauen gegenüber Erklärungen,” in 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
I. Scharlau and T. Jenert, “*,” in Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, S. Hofhues and K. Schütze, Eds. Bielefeld: transcript, pp. 25–58.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, “Einleitung,” in Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: WBV, 2022, pp. 9–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
A. Karsten, J. Schwede, M. Körber, and I. Scharlau, “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse,” in Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse, R. Schmitt, J. Schröder, L. Pfaller, and A.-K. Hoklas, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 201–216.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
T. Jenert and I. Scharlau, “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung,” in Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, G. Reinmann and R. Rhein, Eds. Bielefeld: transcript, 2022, pp. 155–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=451)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed