Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
36 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55755
Predictors of primary school teachers’ self-efficacy beliefs for inclusive education
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
LibreCat
| DOI
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
Sources of pre-service teachers' self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Predictors of pre-service teachers' self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven"
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56334
Predictors of primary school teachers’ self-efficacy beliefs for inclusive education
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
LibreCat
| DOI
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50429
Diagnostische Potentiale von Lernaufgaben im Sachunterricht fach- und entwicklungsbezogen analysieren und nutzbar machen
R. Schroeder, K. Franzen, A. Reh, QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 5 (2023) 17.
LibreCat
| DOI
R. Schroeder, K. Franzen, A. Reh, QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 5 (2023) 17.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50430
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: 2023.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50428
Primary school teachers' perspectives on the quality of inclusive education
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
LibreCat
| DOI
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54220
Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit der Gestaltung von inklusivem Unterricht. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49153
Primary school teachers’ perspectives on the quality of inclusive education
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
LibreCat
| DOI
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Teachers and Teaching (2023) 1–14.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26657
Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 207–214.
LibreCat
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 207–214.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
LibreCat
| DOI
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36055
Elementary school teachers' self-efficacy beliefs concerning inclusive education. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: University of San Diego, San Diego, California, USA, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Characteristics of good inclusive teaching from primary school teachers’ perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35997
Primary school teachers’ mastery experiences and their self-efficacy beliefs to teach in inclusive classrooms. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022)
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.