Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
215 Publications
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9777
Organizing Their Thoughts – How Online Review Templates Affect the Review Text
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
| Files available
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9778
The Virtues of Anonymity - An Empirical Investigation of the Relationship between B2B Online Ratings and Reviewer Self-Disclosure
D. Gutt, J. Neumann, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
D. Gutt, J. Neumann, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 9779
He Who Pays the Piper Calls the Tune: Online Review Elicitation by Sellers and Third-Party Platforms in B2B Markets
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
LibreCat
J. Neumann, D. Gutt, in: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS), 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 3936
Crowd-Driven Competitive Intelligence: Understanding the Relationship between Local Market Competition and Online Rating Distributions
D. Gutt, P. Herrmann, M. Rahman, Information Systems Research 30 (2019) 980–994.
LibreCat
| Files available
D. Gutt, P. Herrmann, M. Rahman, Information Systems Research 30 (2019) 980–994.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6856
Heart over Heels? An Empirical Analysis of the Relationship between Emotions and Review Helpfulness for Experience and Credence Goods
M. Müller, D. Gutt, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
LibreCat
M. Müller, D. Gutt, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6857
A Semi-Automated Approach for Generating Online Review Templates,
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
LibreCat
M. Poniatowski, J. Neumann, T. Görzen, D. Kundisch, in: Wirtschaftsinformatik Proceedings 2019, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 10277
Optimizing Sales Channel Performance with Digital Experiments in the Crafting Industry
S. Althaus, Optimizing Sales Channel Performance with Digital Experiments in the Crafting Industry, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
S. Althaus, Optimizing Sales Channel Performance with Digital Experiments in the Crafting Industry, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 10290
Essays on Drivers and Economic Outcomes of Online-Reviews
D. Gutt, Essays on Drivers and Economic Outcomes of Online-Reviews, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
| Files available
| DOI
D. Gutt, Essays on Drivers and Economic Outcomes of Online-Reviews, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 13586
Head over Feels? Differences in Online Rating Behavior for Utilitarian and Hedonic Service Aspects
J. Seutter, J. Neumann, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
J. Seutter, J. Neumann, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13587
The App Updating Conundrum: Implications of Platform’s Rating Resetting on Developers’ Behavior
D. Gutt, J. Neumann, W. Jabr, D. Kundisch, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
LibreCat
D. Gutt, J. Neumann, W. Jabr, D. Kundisch, in: Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems (ICIS), 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8955
Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick
M. Kilic, Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M. Kilic, Vertrauensbildung und Reputationssysteme auf digitalen B2B-Märkten - Ein klassifizierender Überblick, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9773
Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb
M. Yilmaz, Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M. Yilmaz, Gib anderen dein Zuhause - Eine deskriptive Analyse der Ausbuchungsrate von Inseraten auf Airbnb, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13804
Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews
S.S. Lo Tauro, Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
S.S. Lo Tauro, Worüber sprechen Ihre Kunden? Anwendung und Evaluation von Text Mining auf Online-Kundenbewertungen am Beispiel von Google Maps Reviews, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 14541
Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten
H. Post, Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
H. Post, Haben B2B-Kunden auch Gefühle? Eine semantische Analyse von Online-Kundenbewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13446
The Digital CV - Ein Literaturüberblick über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets
J. Meier zu Wickern, The Digital CV - Ein Literaturüberblick Über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
J. Meier zu Wickern, The Digital CV - Ein Literaturüberblick Über Onlien-Bewertungen in Online Labor Markets, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13575
Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten
B. Petrovic, Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
B. Petrovic, Eine deskriptive Analyse der Verteilung von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13450
Mechanismen zur Aggregation der Meinungen einer Crowd - Ein klassifizierender Literaturüberblick
L. Schiller, Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
L. Schiller, Mechanismen Zur Aggregation Der Meinungen Einer Crowd - Ein Klassifizierender Literaturüberblick, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 6627
The effects of driver variables on online review metrics: A meta-analysis
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M.J. Selig, The Effects of Driver Variables on Online Review Metrics: A Meta-Analysis, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 12079
Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
M. Althaus, Share at all Costs? Ein Literaturüberblick zur Privacy Risk Calculus Theory, Universität Paderborn, 2019.
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10203
Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends
L. Rohde, Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends, Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
L. Rohde, Sozioökonomische Implikationen des Sharing Economy Trends, Universität Paderborn, 2019.