Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

144 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26680
Goller, Michael, et al. “Digitalisierung in der Landwirtschaft. Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten.” Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, vol. 56, wbv, 2020, pp. 53–76.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26684
Steffen, Bianca, et al. “The Contribution of Mental Simulation to the Development of Intuition.” Intuition Handbook: Bridging Research and Practice, edited by Martha Sinclair, Edgar Elgar, 2020, pp. 241–54.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16507
Goller, Michael, et al. “Engineering Students’ Learning during Internships: Exploring the Explanatory Power of the Job Demands‐control‐support Model.” Journal of Engineering Education, vol. 109, no. 2, 2020, pp. 307–24, doi:10.1002/jee.20308.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16506
Harteis, Christian, et al. “Conceptual Change in the Face of Digitalization: Challenges for Workplaces and Workplace Learning.” Frontiers in Education, vol. 5, no. 1, 2020, pp. 1–10, doi:10.3389/feduc.2020.00001.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29751
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung.” Digitalisierung am Übergang Schule Beruf: Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, vol. 56, wbv, 2020, pp. 33–52.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26678
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die allgemeine und berufliche Bildung.” Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, wbv, 2020, pp. 33–52, doi:10.3278/6004725w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35313
Harteis, Christian, et al. “Conceptual Change in the Face of Digitalization.” Frontiers in Education, vol. 5, no. 1, 2020, doi:10.3389/feduc.2020.00001.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35465
Caruso, Carina, and Christian Harteis. “Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis- Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte.” Verlängerte Praxisphasen in der Lehrer*innenbildung Konzeptionelle und empirische Aspekte der Relationierung von Theorie und Praxis, edited by Kathrin Rheinländer and Daniel Scholl, Klinkhardt, 2020, pp. 58–73.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35468
Goller, Michael, et al. “Digitalisierung in der Landwirtschaft: Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten.” Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, vol. 56, wbv , 2020, pp. 53–80, doi:10.3278/6004725w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35836
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung.” Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, vol. 56, wbv, 2020, pp. 33–51, doi:10.3278/6004725w.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4798
Harteis, Christian. “Supporting Learning at Work in an Era of Digitalization of Work.” Work-Based Learning as a Pathway to Competence-Based Education, edited by Anke Bahl and Anke Dietzen, Barbara Budrich, 2019, pp. 85–97.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13654
Goller, Michael, et al. “Finnish and German Student Teachers’ Motivations for Choosing Teaching as a Career. The First Application of the FIT-Choice Scale in Finland.” Teaching and Teacher Education, 2019, pp. 235–48, doi:10.1016/j.tate.2019.06.023.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, Christian, et al. “Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht.” Beruf, Beruflichkeit, Employability, edited by Jürgen Seifried et al., wbv, 2019, pp. 239–53.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, Michael, et al. “Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home.” Vocations and Learning, vol. 12, no. 1, 2019, pp. 67–85, doi:10.1007/s12186-018-9209-z.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3593
Harteis, Christian, and Christoph Fischer. “Wissensmanagement Unter Bedingungen von Arbeit 4.0.” Handbuch Gestaltung Digitaler Und Vernetzter Arbeitswelten, edited by Günter W. Maier et al., Springer, 2018, pp. 1--18.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3594
Fischer, Christoph, et al. “Digitalisation of Work: Between Affordances and Constraints for Learning at Work.” Digital Workplace Learning, edited by Dirk Ifenthaler, Springer, 2018, pp. 227--249.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 3595
Gruber, Hans, and Christian Harteis. Individual and Social Influences on Professional Learning. Supporting the Acquisition and Maintenance of Expertise. Springer, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97041-7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3681
Harteis, Christian, editor. The Impact of Digitalization in the Workplace: An Educational View. Springer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3682
Harteis, Christian. “Machines, Change and Work: An Educational View on the Digitalization of Work.” The Impact of Digitalization in the Workplace, edited by Christian Harteis, Springer, 2018, pp. 1--10.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3683
Billett, Stephen, et al. “Developing Occupational Expertise through Everyday Work Activities and Interactions.” The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, edited by Karl A Ericsson et al., 2nd ed., Cambridge University Press, 2018, p. 105.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=27503)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed