Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
53 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 |
Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, in: D. Wawra, J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, n.d., pp. 15–27.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, in: D. Wawra, J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, Universitätsverlag Winter, Heidelberg, n.d., pp. 15–27.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
LibreCat
| DOI
C.A. Hahn, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 11–14.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
‘Authentic Englishes.nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 15–27.
LibreCat
| DOI
S. Pape, A.S. Fiege, I. Mindt, Anglistik 33 (2022) 15–27.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
"There". Die Verwendung von "there" im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern
I. Mindt, in: C. Bürgel, P. Gévaudan, D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, Stauffenburg, Tübingen, 2021, pp. 39–55.
LibreCat
I. Mindt, in: C. Bürgel, P. Gévaudan, D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, Stauffenburg, Tübingen, 2021, pp. 39–55.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien
I. Mindt, S. Rebekka, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., transcript, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI
I. Mindt, S. Rebekka, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., transcript, 2021, pp. 117–140.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 |
Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , transcript Verlag, Bielefeld, Germany, 2021, pp. 117–140.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen berichten
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand, transcript Verlag, Bielefeld, 2021, pp. 117–140.
LibreCat
| DOI
R. Schmidt, I. Mindt, in: I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, N. Vöing (Eds.), Hochschule Auf Abstand, transcript Verlag, Bielefeld, 2021, pp. 117–140.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Einleitung
D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 1–6.
LibreCat
| DOI
D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 1–6.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Digitale Elemente im Englischunterricht
I. Mindt, Y. Kaymak, in: D. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 155–174.
LibreCat
| DOI
I. Mindt, Y. Kaymak, in: D. Meister, I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, Wiesbaden, 2020, pp. 155–174.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht
R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, 2020.
LibreCat
| DOI
R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, 2020.