Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

53 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
S. Pape, A. S. Fiege, and I. Mindt, “Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English,” in Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English, vol. 33.2, D. Wawra and J. Rose, Eds. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, pp. 15–27.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
C. A. Hahn and I. Mindt, “Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom,” Anglistik, vol. 33, no. 2, pp. 11–14, 2022, doi: 10.33675/angl/2022/2/5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
S. Pape, A. S. Fiege, and I. Mindt, “‘Authentic Englishes.nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English,” Anglistik, vol. 33, no. 2, pp. 15–27, 2022, doi: 10.33675/angl/2022/2/6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
I. Mindt, “‘There’. Die Verwendung von ‘there’ im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern,” in Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, vol. 119, C. Bürgel, P. Gévaudan, and D. Siepmannn, Eds. Tübingen: Stauffenburg, 2021, pp. 39–55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
I. Mindt and S. Rebekka, “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien,” in Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. transcript, 2021, pp. 117–140.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
R. Schmidt and I. Mindt, “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien,” in Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre , I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2021, pp. 117–140.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
R. Schmidt and I. Mindt, “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen berichten,” in Hochschule auf Abstand, I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. Bielefeld: transcript Verlag, 2021, pp. 117–140.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
D. Meister and I. Mindt, “Einleitung,” in Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 1–6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
I. Mindt and Y. Kaymak, “Digitale Elemente im Englischunterricht,” in Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, D. Meister and I. Mindt, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp. 155–174.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
R. Schmidt, N. Dietrich, and I. Mindt, “Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht,” in Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, M. Beißwenger, Ed. 2020.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=32079)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed