Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

61 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2024, doi:10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, Markus, et al. “Conjunctive and Additive Group Work Reduce Academic Procrastination: Insights from a Vignette Study.” Current Psychology, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s12144-023-04294-w.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Kompetenzentwicklung in Der Lehrkräftebildung: Der Mehrwert Einer Digitalen Simulation.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, vol. 7, no. 1, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2023, pp. 56–73, doi:10.3224/zehf.v7i1.05.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Aufschieben, Weil Man Sich Schlecht Fühlt, Oder Sich Schlecht Fühlen, Weil Man Aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede Im Verhalten Und Erleben von Prokrastination. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Prokrastination Und Das Schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede Im Erleben Und Auftreten von Prokrastination. 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental, Alexander, et al. “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases.” Frontiers in Psychology, vol. 13, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe, Julia, et al. “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It.” European Journal of Psychological Assessment, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Social Factors of Procrastination: Group Work Can Reduce Procrastination among Students.” Social Psychology of Education, vol. 25, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 249–74, doi:10.1007/s11218-021-09682-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Group Work and Student Procrastination.” Learning and Individual Differences, vol. 94, 102117, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.lindif.2022.102117.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417
Klingsieck, Katrin B., et al. “Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness. Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination?” Die Hochschullehre, 2022, doi:10.3278/HSL2205W.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53110
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “ProGRess” - Prokrastination ressourcenstark und gesundheitsfördernd begegnen. . 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29135
Korsmeier, Teresa, et al. “Prokrastination Bei Studierenden Verringern Durch Anwendung Eines Ratgebers Im Gruppensetting.” Zeitschrift Für Beratung Und Studium, vol. 16, 2021, pp. 22–27.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37831
Wetzel, Änne, et al. “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ).” Diagnostica, vol. 66, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 246–57, doi:10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Wetzel, Änne, et al. “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ).” Diagnostica, 2020, pp. 246–57, doi:10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29109
Klingsieck, Katrin B., and Christiane Golombek. “Schreibherausforderungen: Ins Schreiben Kommen Und Im Schreiben Bleiben –Die Selbstregulation Beim Schreiben Wissenschaftlicher Texte in Den Qualifizierungsphasen.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 3, 2020, pp. 655–672, doi:10.4119/HLZ-2499.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Buhl, Heike M., et al. “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn.” Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, edited by Michael Krämer, Shaker, 2020, pp. 83–91, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.4244.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
Svartdal, Frode, et al. “Measuring Implemental Delay in Procrastination: Separating Onset and Sustained Goal Striving.” Personality and Individual Differences, 109762, 2020, doi:10.1016/j.paid.2019.109762.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29110
Svartdal, Frode, et al. “How Study Environments Foster Academic Procrastination: Overview and Recommendations.” Frontiers in Psychology, 2020, doi:10.3389/fpsyg.2020.540910.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, Christiane, et al. “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and Validation of a Scale.” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, 2019, pp. 751–61, doi:10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=36716)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed