Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

397 Publications


2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl, Heike M., Birgit Eickelmann, Jan Niemann, Anna Raneck-Kuhlmann, and Kerstin Drossel. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50827
Schulze, Johanna, and Birgit Eickelmann. “MOOCs in Inverted-Classroom-Szenarien in Der Lehrkräftebildung – Erkenntnisse Einer Evaluationsstudie.” In Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik Für Nachhaltige Bildung , edited by J. Buchner, C. F. Freisleben-Teutscher, J. Hüther, I. Neiske, K. Morisse, R. Reimer, and K. Tengler, 89–102. Norderstedt: Books on Demand GmbH, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50270 | OA
Niemann, Jan, Kerstin Drossel, Birgit Eickelmann, Anna Raneck-Kuhlmann, and Heike M. Buhl. “Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 6, no. 2 (2023): 113–28. https://doi.org/10.11576/HLZ-6218.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50824
Schulze, Johanna, Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Einbettung von MOOCs in eine innovative Lehrkräftebildung – Ein Best-Practice-Ansatz im Themenfeld medienbezogene Schulentwicklung.” In Digitalisierung in der Hochschullehre – Perspektiven und Gestaltungsoptionen , edited by L. Mrohs, M. Hess, K. Lindner, S. Overhage, and J. Schlüter, 227–33. Bamberg: University of Bamberg Press, 2023. https://doi.org/10.20378/irb-59190.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51021
Drossel, Kerstin, Birgit Eickelmann, M. Vennemann, and Nadine Fröhlich. “Fostering students’ resilience. Analyses towards factors of individual resilience in the computer and information literacy domain.” In Towards a collaborative society through creative learning, edited by T. Keane, C. Lewin, T. Brinda, and R. Bottino, 39–50. Springer Nature Switzerland, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=40387)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed