Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

471 Publications


2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 44263
Behler F, Jende YK, Büsken L-M, Rasmussen C, eds. Bridges and Barriers, Interdisziplinäre Studentische Konferenz.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt R, Mindt I. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre . Hochschulbildung: Lehre und Forschung. transcript Verlag; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17347
Bäumer FS, Kersting J, Buff B, Geierhos M. Tag Me If You Can: Insights into the Challenges of Supporting Unrestricted P2P News Tagging. In: Audrius L, Rita B, Daina G, Vilma S, eds. Information and Software Technologies. Vol 1283. Communications in Computer and Information Science. Springer; 2020:368--382. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-59506-7_30
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß S, Schäfer-Althaus S. Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:7-22.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß S. Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry. In: Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020:205-226.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß S. Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture. Journal for the Study of British Cultures. 2020;27(1):63-76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister D, Mindt I. Einleitung. In: Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS; 2020:1-6. doi:10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt I, Kaymak Y. Digitale Elemente im Englischunterricht. In: Meister D, Mindt I, eds. Mobile Medien im Schulkontext. Vol 41. Medienbildung und Gesellschaft. Springer VS; 2020:155-174. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt R, Dietrich N, Mindt I. Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In: Beißwenger M, ed. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. ; 2020. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt I, Schmidt R, Beißwenger M, Dietrich N. Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In: Beißwenger M, Bulizek B, Gryl I, Schacht F, eds. Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr; 2020:165-207. doi:10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt I, Schmidt R. Student engagement im Inverted Classrom. In: Brandhofer G, Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Tengler K, eds. Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020. BoD; 2020:1-16.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt I. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. 2020;31(3):247-248. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies M, Voigts E. Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre. Journal of Contemporary Drama in English. 2020;8(2):295-312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich D. Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective. The Language Learning Journal. 2020;48(1):115-119. doi:10.1080/09571736.2019.1696879
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz F, Rumlich D. Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik. In: Grünewald A, Hethey M, Struve K, eds. KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier; 2020:159-176.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz F, Rogge M, Rumlich D. Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik. In: Drackert A, Mainzer-Murrenhoff M, Soltyska A, Timukova A, eds. Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule. Frankfurt am Main, Germany: Lang; 2020:17-34.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9711
Strauß S, Schäfer-Althaus S, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter; 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15580
Kersting J, Geierhos M. Aspect Phrase Extraction in Sentiment Analysis with Deep Learning. In: Proceedings of the 12th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2020) --  Special Session on Natural Language Processing in Artificial Intelligence (NLPinAI 2020). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS; 2020:391--400.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
Buff B, Kersting J, Geierhos M. Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey. In: Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020). Setúbal, Portugal: SCITEPRESS; 2020:630--637.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15635
Kersting J, Geierhos M. Neural Learning for Aspect Phrase Extraction and Classification in Sentiment Analysis. In: Proceedings of the 33rd International Florida Artificial Intelligence Research Symposium (FLAIRS) Conference. North Miami Beach, FL, USA: AAAI; 2020:282--285.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed