Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1300 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
T. Bauer, R. Biehler, and E. Lankeit, “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–543.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
E. Lankeit and R. Biehler, “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 293–363.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
M. Liebendörfer et al., “Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation,” presented at the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
M. Schürmann et al., Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
R. Hochmuth et al., “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 3–31.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
M. Liebendörfer et al., “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 33–65.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Y. Fleischer, S. Hüsing, R. Biehler, S. Podworny, and C. Schulte, “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science,” in Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, 2022, doi: 10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
L. Wessel and T. Leuders, “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory,” in Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, and C. Winslow, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 349–368.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed