Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1327 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34915
Kirschmer M. Determinant groups of Hermitian lattices over local fields. Archiv der Mathematik. 2019;113(4):337-347. doi:10.1007/s00013-019-01348-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse J. Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum; 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse J, Prediger S. Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben. In: Ahrenholz B, Jeuk S, Lütke B, Paetsch J, Roll H, eds. Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen . de Gruyter; 2019:107-134.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns J, Eichen L. Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag. KiTa aktuell Österreich. 2019;7(5):85-86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns J, Gasteiger H. VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In: Graven M, Venkat H, Essien A, Vale P, eds. Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol 2. ; 2019:129-136.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger H, Bruns J, Benz C, Brunner E, Sprenger P. Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM. 2019;52:193-205. doi:10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Bruns J, Gasteiger H. Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung. In: Frank A, Krauss S, Binder K, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2019. WTM-Verlag; 2019:169-172. doi:10.17877/DE290R-20771
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Schönherr J. Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Springer Spektrum; 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21
Richters D, Lass M, Walther A, Plessl C, Kühne T. A General Algorithm to Calculate the Inverse Principal p-th Root of Symmetric Positive Definite Matrices. Communications in Computational Physics. 2019;25(2):564-585. doi:10.4208/cicp.OA-2018-0053
LibreCat | DOI | arXiv
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45388
Dröse J. Comprehending mathematical problem texts – Fostering subject-specific reading strategies for creating mental text representation. In: Jankvist UT, van den Heuvel-Panhuizen M, Veldhuis M, eds. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Freudenthal Group & ERME; 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed