Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1302 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34919
Biehler, Rolf. “Revisiting Fundamental Ideas for Statistics Education From the Perspective of Machine Learning and Its Applications.” Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters et al., International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.icots11.t1a2.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34920
Biehler, Rolf, et al. “Editorial: Research on Data Science Education.” Statistics Education Research Journal, vol. 21, no. 2, 1, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/serj.v21i2.606.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35718
Biehler, Rolf, et al. “Alles Normal?! Daten Auf Normalverteilung Prüfen–Mit Schulischen Mitteln.” Mathematik Lehren, vol. 2022, no. 232, Friedrich Verlag, 2022, pp. 41–45.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35926
Biehler, Rolf, and Birgit Griese. “Modellieren Im Stochastikunterricht: Annahmen Hinterfragen, Ergebnisse Validieren.” Mathematik Lehren, vol. 2022, no. 232, Friedrich Verlag, 2022, pp. 2–6.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer, Yannik, et al. “Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks.” Statistics Education Research Journal, vol. 21, no. 2, 7, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/serj.v21i2.61.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39058
Griese, Birgit, et al. Facilitators’ Views on Content Goals, Learning Obstacles, and Teaching Resources in Reference to Conditional Probability. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, et al. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 67–113, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 117–41, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer, Michael, et al. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol. 53, no. 5, Informa UK Limited, 2022, pp. 1133–52, doi:10.1080/0020739x.2021.2023772.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, Reinhard, et al., editors. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer, 2022, doi:10.1007/978-3-662-64833-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, Jim, et al. “Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, Thomas, et al. “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–43, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 293–363, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer, Michael, et al. Enriching Videos with Interactive Questions to Enhance Students’ Cognitive Activity: Concept and Implementation. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann, Mirko, et al. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022, doi:10.17170/KOBRA-202205176188.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, et al. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard et al., Springer, 2022, pp. 3–31, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, et al. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 33–65, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer, Yannik, et al. “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science.” Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters et al., International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, Lena, and Timo Leuders. “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, edited by Rolf Biehler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 349–68, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, et al. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed