Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

336 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18161
Papenbrock M, Tophinke D. Graffiti digital. Das Informationssystem Graffiti in Deutschland (INGRID). Zeithistorische Forschungen . 2018;15:159-172.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović E, Kuzminykh K, Rezat S. Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: mathematik lehren. 2018;(211):36-45.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1158
Seemann N, Merten M-L, Geierhos M, Tophinke D, Hüllermeier E. Annotation Challenges for Reconstructing the Structural Elaboration of Middle Low German. In: Proceedings of the Joint SIGHUM Workshop on Computational Linguistics for Cultural Heritage, Social Sciences, Humanities and Literature. Stroudsburg, PA, USA: Association for Computational Linguistics (ACL); 2017:40-45. doi:10.18653/v1/W17-2206
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 21080
Menke P. An annotated video corpus of interactions dealing with the collaborative construction of fiction in games. In: Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2017. ; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6051
Menke P, Ell B, Cimiano P. On the origin of annotations: A module-based approach to representing annotations in the Natural Language Processing Interchange Format (NIF). Applied Ontology. 2017;12(2):131-155. doi:10.3233/ao-170180
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32749
Markewitz F. Ein Beitrag zur textsortenlinguistischen Erschließung von Schulprogrammen. In: Gansel C, Ächtler N, Siwczyk B, eds. Gotthold Ephraim Lessing Im Kulturraum Schule. Aspekte Der Wirkungsgeschichte Im 19. Jahrhundert. ; 2017:209-237.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18527
Feilke H, Tophinke D, eds. Materialgestütztes Argumentieren. Vol 262. (Praxis Deutsch 262); 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 18164
Tophinke D. Der Zeilenumbruch als lyrisches Zeichen bei Brecht. Praxis Deutsch . 2017;266:45-50.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18172
Tophinke D. Funktionswörter als Lerngegenstand. In: Baumann u. a. J, ed. Handbuch Deutschunterricht. Klett/Kallmeyer; 2017:317-321.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18171
Tophinke D. Inhaltswörter als Lerngegenstand. In: Baumann u. a. J, ed. Handbuch Deutschunterricht. Klett/Kallmeyer; 2017:312-316.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=115

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed