Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1665 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 | OA
Karsten A, Weisberg J. Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur). . JoSch - Journal der Schreibwissenschaft. 2020;2020(2):34-42. doi:10.3278/JOS2002W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Plöger W, Krepf M, Scholl D, Seifert A. Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education. Teacher Education Quaterly. 2020;47(2):134-157.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 | OA
Bonanati S, Greiner C, Gruchel N, Buhl HM. Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer; 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt A, Stiel S, Heckel M, et al. Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives. Health and Quality of Life Outcomes. 2020;18(311):2-15.
LibreCat
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius J, Schaper N, Seifert A. Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions. In: 9th PDRnet Research Symposium. ; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
Scharlau I, Schreiber C. In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik. In: Geiß PG, Tulis-Oswald M, eds. Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen. Budrich UniPress; 2020:67-85.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31661
Scharlau I, Schreiber C, Patrzek J. Psychologiedidaktik durch Kommunikationsanalyse. In: Krämer M, ed. Psychologiedidaktik und Evaluation XIII. Shaker; 2020:23-31. doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.4238
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36726
Spiegel A. The Work of Entanglement. Translating Women’s Rights in Malaysia. In: Poferl A, Winkel H, eds. Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-Reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective. Routledge; 2020:155-177.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
van Ackeren I, Buhl HM, Eickelmann B, Heinrich M, Wolfswinkler G. Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen. In: Kaspar K, Becker-Mrotzek M, Hofhues S, König J, Schmeinck D, eds. Bildung, Schule und Digitalisierung. Waxmann; 2020:321-326.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58771
Milkov N. Essay in Formal Biology. In: Da Costa N, Shyam Wuppuluri, eds. WITTGENSTEINIAN (Adj.) . 1st ed. The Frontiers Collection. Springer; 2020:473-486. doi:10.1007/978-3-030-27569-3_25
LibreCat | DOI
 

2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58884
Milkov N. Frege, Gottlob (1848–1925). In: Adair-Toteff C, ed. Bloomsbury Encyclopedia of Philosophers. 1st ed. Bloomsbury; 2020. doi:10.5040/9781350994997.0008
LibreCat | DOI
 

2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58881 | OA
Milkov N. Stumpf, Carl (1848–1936). In: Adair-Toteff C, ed. Bloomsbury Encyclopedia of Philosophers. 1st ed. Bloomsbury; 2020. doi:10.5040/9781350994997.0009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke NO, Hohlweck P, eds. Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Leiden: Fink/Brill; 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Karsten A. Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten. In: Wymann C, ed. Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen. Barbara Budrich; 2019:158-163.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20686
Hagengruber R. Die gestohlene Geschichte. philosophie Magazin. 2019;(13):8-14.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15493
Hagengruber RE. Frauen aus der Mitte Deutschlands. Konsens. Published online 2019:43-44.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13549 | OA
Hagengruber RE. Women Philosophers in Early Modern Philosophy. British Journal for the History of Philosophy Vol 27. 2019;(4). doi:10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
Hagengruber RE. Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse. In: Hagengruber R, Hecht H, eds. Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol 24. Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists. Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS; 2019:173-195. doi:10.1007/978-3-658-14022-9{\textunderscore }6
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12778
Hagengruber RE, Hutton S. Introduction. British Journal for the History of Philosophy. 2019;27(4):673-683. doi:10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
Scharlau I, Heuer C. Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen. In: Wymann C, ed. Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln. Budrich Verlag; 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed