Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862 |

Peckhaus V. (Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case. In: Pulte H, Baedke J, Koenig D, Nickel G, eds. New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences. Routledge Studies in Nineteenth-Century Philosophy. Routledge; 2025:17-37.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 |

Haker C. Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen. Berliner Debatte Initial. 2025;35(2):207-223. doi:10.25162/bdi-2024-0015
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 |

Haker C. Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas. Kieler sozialwissenschaftliche Revue Internationales Tönnies-Forum. 2025;2(2-2024):133-147. doi:10.3224/ksr.v2i2.02
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58806
Milkov N. Philosophy’s 25-Years Principle: Philosophy between Intuitive Understanding and Discursive Reasoning. Journal of Research in Philosophy and History. 2025;8(1):36-43. doi:10.22158/jrph.v8n1p36
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58818
Milkov N. Susan Stebbing and Some Poorly Explored Venues of Analytic Philosophy. In: Coliva A, Doulas L, eds. Susan Stebbing: Analysis, Common Sense, and Public Philosophy. 1st ed. Oxford New Histories of Philosophy. Oxford University Press.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58822
Milkov N. Wisdom’s Wittgenstein. In: Khani AH, Kemp G, eds. Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, 2 Vol., Volume II. 1st ed. Routledge.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58821
Milkov N. Stebbing’s Wittgenstein. In: Khani AH, Kemp G, eds. Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, Vol. II. 1st ed. Routledge.
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59144 |

Peckhaus V. Maddy, Penelope, Jouko Väänänen, Philosophical Uses of Categoricity Arguments, Cambridge University Press: Cambridge 2023 (Cambridge Elements). zbMATH Open, Zbl 07771690. Published online 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59143
Peckhaus V. Moon, Stella S., “Demarcating Descartes’s Geometry with Clarity and Distinctness”, Synthese 202 (2023), No. 4, Paper No. 124, 29 pp. Mathematical Reviews, MR4654178. Published online 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59564 |

Peckhaus V. Hermann, Michael, „Der Wandel von Statistik zu Maschinellem Lernen“, SieB. Sie-gener Beiträge zur Geschichte und Philosophie der Mathematik 17 (2023), 145–179. . zbMATH Open, Zbl 07925543. Published online 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
Bohndich C, Breetzke J, Buhl HM, Klingsieck KB. Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education. 2025;98. doi:10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
Bohndick C, Breetzke J, Klingsieck KB, Buhl HM. Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education. 2025;28. doi:10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau I, Seifert A. Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:339-365.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau I, Patrzek J, Schreiber C. Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an Allgemeinbildenden Und Beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch Mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:89-118.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau I, Jenert T. Didaktische Überlegungen in der Psychologie. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:1-17.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau I, Christine S. Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:271-300.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters TM, Scharlau I. Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications? Frontiers in Psychology. 16. doi:10.3389/fpsyg.2025.1574809
LibreCat
| DOI
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59839
Scharlau I, Rohlfing KJ. Agency in metaphors of explaining: An analysis of scientific texts. Published online 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt R. Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics. In: Kornbach A, Lammer C, Magdeburg L, eds. Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften. Vol 3. 1st ed. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften . Verlag Herder GmbH; 2025:339-363.
LibreCat
| Files available
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59862
Kornbach A, Lammer C, Magdeburg LM, eds. Transdisziplinäre Räume in den Kulturwissenschaften. Vol 3. Herder Verlag; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)