Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1694 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31449
Hagengruber, Ruth. “Ein selbstloser Akt? Philosophische Gedanken über das Helfen.” CARE affair, no. 11, 2018, pp. 18–22.
LibreCat
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 13104
Hagengruber, Ruth. “Brigitte Rauschenbach: Der Geist der Geschlechter.” Zeitschrift für philosophische Forschung, vol. 72, no. 2, 2018, pp. 300–302, doi:https://doi.org/10.3196/004433018823769084.
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
Tünnermann, Jan, and Ingrid Scharlau. “Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice.” Advances in Cognitive Psychology, vol. 14, no. 2, University of Finance and Management in Warsaw, 2018, pp. 39–50, doi:10.5709/acp-0237-0.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
Scharlau, Ingrid. “Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung.” Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik, edited by Tobias Jenert et al., Springer VS, 2018, pp. 103–21, doi:10.1007/978-3-658-20309-2_7.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
Paravicini, Walther, et al. “Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking.” Philosophy of Mathematics Education Today, edited by Paul Ernest, Springer, 2018, pp. 353–65, doi:10.1007/978-3-319-77760-3_23.
LibreCat
| DOI
2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
Scharlau, Ingrid. Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld. 2018.
LibreCat
| Files available
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2).” Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung, edited by Brigitte Berendt et al., 2018, p. L 1.38.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1).” Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung, edited by Brigitte Berendt et al., 2018, p. L 1.37.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 |

Buhl, Heike M., et al. “Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums.” Psychologiedidaktik und Evaluation XII, edited by Michael Krämer et al., Shaker, 2018, pp. 351–57, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.1057.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 |

Steinhardt, Isabel, et al. Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren. Incher-Kassel, 2018, doi:10.13140/RG.2.2.23858.71363.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, 2018, pp. 143–57, doi:10.1080/10852352.2016.1198166.
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, Ruth Edith, editor. Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences. Springer International Publishing, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, Ruth, and Sebastian Luft, editors. Women Phenomenologists on Social Ontology. Springer International Publishing, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat
| DOI
| PubMed | Europe PMC
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |

Schneijderberg, Christian, and Isabel Steinhardt. “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime.” Higher Education Policy, 2018, pp. 5–28, doi:10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 43211
Knoll, Lisa. “Social Impact Bonds und der Disput um die Wohlfahrt.” KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, vol. 70, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 117–38, doi:10.1007/s11577-018-0541-y.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, Katrin B. “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2018, pp. 249–59, doi:10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, vol. 46, no. 2, Taylor & Francis, 2018, pp. 143–157.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
van Eerde, Wendelien, and Katrin B. Klingsieck. “Overcoming Procrastination? A Meta-Analysis of Intervention Studies.” Educational Research Review, 2018, pp. 73–85, doi:10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, Cornelia, et al. “Welche Studierenden Nutzen Die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse Aus Einer Studie Zur Selbsteingeschätzen Schreibkompetenz.” Journal Der Schreibberatung, vol. 16, 2018, pp. 77–86.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, Robert, et al. “Beforschung Einer Eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit Auf Leistung Und Konfidenz.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 1, 2018, pp. 85–104.
LibreCat