Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |

Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2018). Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime. Higher Education Policy, 5–28. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0111-y
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 43211
Knoll, L. (2018). Social Impact Bonds und der Disput um die Wohlfahrt. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70(1), 117–138. https://doi.org/10.1007/s11577-018-0541-y
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, K. B. (2018). Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 249–259. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000230
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2018). “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 46(2), 143–157.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
van Eerde, W., & Klingsieck, K. B. (2018). Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies. Educational Research Review, 73–85. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.002
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, C., Sennewald, N., Golombek, C., & Klingsieck, K. B. (2018). Welche Studierenden nutzen die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse aus einer Studie zur selbsteingeschätzen Schreibkompetenz. Journal Der Schreibberatung, 16, 77–86.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, R., Klingsieck, K. B., & Seifried, E. (2018). Beforschung einer eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit auf Leistung und Konfidenz. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 13(1), 85–104.
LibreCat
2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, I., & Klingsieck, K. (2018). Schreiben im Psychologiestudium. Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Klingsieck, K. B., & Liszt, V. (2018). Effects of learning design patterns in service learning courses. Active Learning in Higher Education, 19, 47–59.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 49130 |

Philippi, M. (2018). Der ‚Verlust der natürlichen Selbstverständlichkeit‘ in Phänomenologie und Psychopathologie. InterCultural Philosophy, 1, 58–82. https://doi.org/10.11588/ICP.2018.1.48066
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book | LibreCat-ID: 48830
Luft, S. (2018). Subjectivity and Lifeworld in Transcendental Phenomenology. Northwestern University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctv47wch6
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48805
Luft, S. (2018). Windelbands Konzeption von Kulturphilosophie und ihr Bezug zur Kulturphilosophie. In P. König & O. Schlaudt (Eds.), Windelband – a Centenary (pp. 81–96). K&N.
LibreCat
| Files available
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48905
Luft, S. (2018). Kulturphilosophie als „naturalistische“ Transzendentalphilosophie und die Frage nach dem Ort der Kultur. In H. Busche (Ed.), Kultur - Interdisziplinäre Zugänge (pp. 467–487). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21050-2_20
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50632
Albus, V. (Ed.). (2018). Phänomenologie, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50684 |

Albus, V., & Philipp, T. (2018). Phänomenologie und Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 3–8.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50686
Albus, V. (2018). Bochumer Werkstatt der philosophischen Bildung. In H.-U. Lessing, M. Tiedemann, & J. Siebert (Eds.), Kultur der philosophischen Bildung. Volker Steenblock zum 60. Geburtstag (pp. 142–146).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50685
Albus, V., & Meyer-Drawe, K. (2018). Im Gespräch mit … Käte Meyer-Drawe. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 64–71.
LibreCat
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18980
Peckhaus, V. (2018). Centrone, Stefania, Studien zu Bolzano, Academia: Sankt Augustin 2015 (Beiträge zur Bolzano-Forschung; 26). In Mathematical Reviews, MR3793638 (No. MR3793638).
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18977
Peckhaus, V. (2018). Delarivière, Sven; Van Kerkhove, Sven, “The ‘Artificial Mathematician’ Objection: Exploring the (Im)possibility of Automating Mathematical Understanding”, in: B. Sriraman (Hg.), Humanizing Mathematics and its Philosophy, Birkhäuser/Springer: Cham 2017, 173–193. In Mathematical Reviews, MR3751533 (No. MR3751533).
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 18950
Peckhaus, V. (2018). Maat, Jaap, “Leibniz”, in: Alex Malpass/Marianna Antonutti Morfori (Hgg.), The History of Philosophical and Formal Logic: From Aristotle to Tarski, Bloomsbury Academic: London 2017, 101–119. In Mathematical Reviews, MR3726753 (No. MR3726753).
LibreCat
| Download (ext.)