Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
121 Publications
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51312
Haker C. Die Freiheit, ein*e Andere*r zu werden. Eine Bricolage zur Praxis soziologischer Theorie. In: Karcher M, Rödel S, eds. Lebendige Theorie. textem; 2021:267-279.
LibreCat
2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 29257 |

Steinhardt I, Fischer C, Heimstädt M, et al. Das Öffnen und Teilen von Daten qualitativer Forschung: eine Handreichung. Vol 6. Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu; 2020. doi:https://doi.org/10.34669/wi.ws/
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29246 |

Steinhardt I. Learning Open Science by doing Open Science. A reflection of a qualitative research project-based seminar. Education for Information. 2020;36(3):263-279. doi:10.3233/efi-190308
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37021
Chiapello E, Knoll L. The Welfare Conventions Approach: A Comparative Perspective on Social Impact Bonds. Journal of Comparative Policy Analysis: Research and Practice. 2020;22(2):100-115. doi:10.1080/13876988.2019.1695965
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37023
Chiapello E, Knoll L. Social Finance and Impact Investing: Governing Welfare in the Era of Financialization. Historical Social Research. 2020;45(3):7-30.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51316 |

Haker C, Otterspeer L. Neither demarcation nor confrontation. Finding a critical position towards right-wing populism. Zeitschrift für Weiterbildungsforschung. 2020;43(3):357-376. doi:10.1007/s40955-020-00174-z
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51317 |

Haker C, Otterspeer L. Right-Wing Populism and Educational Research. Exploring theoretical and methodological perspectives. Zeitschrift für Diskursforschung. 2020;(2):250-271. doi:10.3262/ZFD2002250
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 |

Haker C, Otterspeer L. Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie. Debatte Beiträge zur Erwachsenenbildung. 2020;3(1-2020):49-63. doi:10.3224/debatte.v3i1.05
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51318 |

Alvear R, Haker C. Teoría de sistemas crítica y teoría crítica de sistemas sociales: Alegato por una distinción necesaria. MAD. 2020;(42):1–9.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36726
Spiegel A. The Work of Entanglement. Translating Women’s Rights in Malaysia. In: Poferl A, Winkel H, eds. Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-Reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective. Routledge; 2020:155-177.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll L, Senge K. Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany. Historical Social Research. 2019;44(2):155-174. doi:10.12759/hsr.44.2019.2.155-174
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll L. Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging. Historical Social Research. 2019;44(1):231-257.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 |

Haker C, Otterspeer L. Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs. Debatte Beiträge zur Erwachsenenbildung. 2019;2(2-2019):161-176. doi:10.3224/debatte.v2i2.04
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Alvear R, Haker C. Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung. Leviathan. 2019;47(4):498-513. doi:10.5771/0340-0425-2019-4-498
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 |

Otterspeer L, Haker C. Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption. Zeitschrift für Pädagogik. 2019;(5):771-789. doi:10.3262/ZP1905769
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322
Haker C, Otterspeer L. Neurechte Adaptionen erziehungswissenschaftlichen Wissens: Konsequenzen für eine digitalepolitische Bildung. Medien & Erziehung. 2019;63(6).
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41644
Engel N, Klemm M, Spiegel A, Struve K. Organisation|Wissen – Einleitung. In: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung. {transcript Verlag}; 2019:289–300.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41642
Köngeter S, Engel N, Klemm M, Spiegel A. Nation|Wissen – Einleitung. In: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung. transcript Verlag; 2019:29–40.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41641
Köngeter S, Engel N, Klemm M, et al. Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung: Einführende Überlegungen. In: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung. transcript Verlag; 2019:9–27.
LibreCat
2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 |

Steinhardt I, Schneijderberg C, Krücken G, Baumann J. Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren. Vol 9. Incher-Kassel; 2018. doi:10.13140/RG.2.2.23858.71363
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)