Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2158 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30342
Cryogenic integrated spontaneous parametric down-conversion
N.A. Lange, J.P. Höpker, R. Ricken, V. Quiring, C. Eigner, C. Silberhorn, T. Bartley, Optica 9 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33672
Cryogenic electro-optic modulation in titanium in-diffused lithium niobate waveguides
F. Thiele, F. vom Bruch, J. Brockmeier, M. Protte, T. Hummel, R. Ricken, V. Quiring, S. Lengeling, H. Herrmann, C. Eigner, C. Silberhorn, T. Bartley, Journal of Physics: Photonics 4 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33673
Opto-electronic bias of a superconducting nanowire single photon detector using a cryogenic photodiode
F. Thiele, T. Hummel, M. Protte, T. Bartley, APL Photonics 7 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36804
Remote epitaxy of In(x)Ga(1-x)As(001) on graphene covered GaAs(001) substrates
T. Henksmeier, J.F. Schulz, E. Kluth, M. Feneberg, R. Goldhahn, A.M. Sanchez, M. Voigt, G. Grundmeier, D. Reuter, Journal of Crystal Growth 593 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 36572
Professionalitätsentwicklung angehender Lehrkräfte
A. Kirsch, Professionalitätsentwicklung angehender Lehrkräfte, Springer., Wiesbaden, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , Waxmann , Münster, 2022, pp. 47–61.
LibreCat | DOI
 
 
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung.
C. Tenberge, in: I. Mammes, C. Rotter (Eds.), Professionalisierung von Grundschullehrkräften., 2022, pp. 217–233.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 39433
Holz erleben. Technik verstehen.
K. Möller, B. Eikmeyer, C. Tenberge, T. Wilke, M. Zolg, Holz erleben. Technik verstehen. , 3. Auflage, Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40059
Schöpfen, gautschen, trocknen. Wassereinsatz in der Papierherstellung.
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 95 (2022).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM.
M. Lenke, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 429–436.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
Über die Dächer der Welt.
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 93 (2022) 12–16.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40055 | OA
GDSU-Journal
J. Diederich, F. Schröer, eds., GDSU-Journal, Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed