Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2352 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:772-775.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held P, Engelkemeier M, De S, Barkhofen S, Sperling J, Silberhorn C. Driven Gaussian quantum walks. Physical Review A. 2022;105(4). doi:10.1103/physreva.105.042210
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu B, Huang L, Zentgraf T. Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface. In: Conference on Lasers and Electro-Optics. Technical Digest Series. Optica Publishing Group; 2022. doi:10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner J, Tenberge C, Fechner S. Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Vol 42. ; 2022:500-503.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
Schlicher S, Prinz N, Bürger J, et al. Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation. Catalysts. 2022;12(6). doi:10.3390/catal12060675
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32088 | OA
Kruk SS, Wang L, Sain B, et al. Asymmetric parametric generation of images with nonlinear dielectric metasurfaces. Nature Photonics. 2022;16:561–565. doi:10.1038/s41566-022-01018-7
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29790 | OA
Kothe L, Albert M, Meier C, Wagner T, Tiemann M. Stimulation and Enhancement of Near‐Band‐Edge Emission in Zinc Oxide by Distributed Bragg Reflectors. Advanced Materials Interfaces. 2022;9. doi:10.1002/admi.202102357
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein M, Kulgemeyer C. Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? . Published online 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing FG. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44088 | OA
Schmidt F, Kozub AL, Gerstmann U, Schmidt WG, Schindlmayr A. A density-functional theory study of hole and defect-bound exciton polarons in lithium niobate. Crystals. 2022;12(11). doi:10.3390/cryst12111586
LibreCat | Files available | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese J, Vogelsang C, Schröder J, et al. Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(4):843-867. doi:10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang C, Borowski A, Kulgemeyer C, Riese J. Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik. In: Habig S, ed. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:96-99.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese J, Vogelsang C, Schröder J, et al. Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(4):843-867. doi:10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
Breuer J, Vogelsang C, Reinhold P. Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2022;28(1). doi:10.1007/s40573-022-00138-5
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35523
Van Dusen B, Vogelsang C, Taylor J, Cauet E. How to Teach a Teacher: Challenges and Opportunities in Physics Teacher Education in Germany and the USA. In: Physics Education. Springer International Publishing; 2022:55-81. doi:10.1007/978-3-030-87391-2_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Riese J, Schröder J, Vogelsang C. Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt. In: Habig S, ed. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:100-103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34094
Gao Y, Li Y, Ma X, et al. Tilting nondispersive bands in an empty microcavity. Applied Physics Letters. 2022;121(20). doi:10.1063/5.0093908
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31937
Li Y, Ma X, Hatzopoulos Z, Savvidis PG, Schumacher S, Gao T. Switching Off a Microcavity Polariton Condensate near the Exceptional Point. ACS Photonics. 2022;9(6):2079-2086. doi:10.1021/acsphotonics.2c00288
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37713
Murzakhanov FF, Mamin GV, Orlinskii SB, et al. Electron–Nuclear Coherent Coupling and Nuclear Spin Readout through Optically Polarized VB Spin States in hBN. Nano Letters. 2022;22(7):2718-2724. doi:10.1021/acs.nanolett.1c04610
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33080
Long T, Ma X, Ren J, et al. Helical Polariton Lasing from Topological Valleys in an Organic Crystalline Microcavity. Advanced Science. 2022;9(29). doi:10.1002/advs.202203588
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed