Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2352 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
D. Weiler, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and T. Schubatzky, “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 772–775.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
P. Held, M. Engelkemeier, S. De, S. Barkhofen, J. Sperling, and C. Silberhorn, “Driven Gaussian quantum walks,” Physical Review A, vol. 105, no. 4, Art. no. 042210, 2022, doi: 10.1103/physreva.105.042210.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
B. Liu, L. Huang, and T. Zentgraf, “Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface,” presented at the CLEO: QELS_Fundamental Science 2022, San Jose, USA, 2022, doi: 10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 500–503.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
S. Schlicher et al., “Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation,” Catalysts, vol. 12, no. 6, Art. no. 675, 2022, doi: 10.3390/catal12060675.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32088 |
S. S. Kruk et al., “Asymmetric parametric generation of images with nonlinear dielectric metasurfaces,” Nature Photonics, vol. 16, pp. 561–565, 2022, doi: 10.1038/s41566-022-01018-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29790 |
L. Kothe, M. Albert, C. Meier, T. Wagner, and M. Tiemann, “Stimulation and Enhancement of Near‐Band‐Edge Emission in Zinc Oxide by Distributed Bragg Reflectors,” Advanced Materials Interfaces, vol. 9, Art. no. 2102357, 2022, doi: 10.1002/admi.202102357.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? .” 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
C. Kulgemeyer, M. Hörnlein, and F. G. Sterzing, “Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding,” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, pp. 1855–1875, 2022, doi: 10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44088 |
F. Schmidt, A. L. Kozub, U. Gerstmann, W. G. Schmidt, and A. Schindlmayr, “A density-functional theory study of hole and defect-bound exciton polarons in lithium niobate,” Crystals, vol. 12, no. 11, Art. no. 1586, 2022, doi: 10.3390/cryst12111586.
LibreCat
| Files available
| DOI
| WoS
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, vol. 42, pp. 96–99.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
J. Breuer, C. Vogelsang, and P. Reinhold, “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption,” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 28, no. 1, Art. no. 1, 2022, doi: 10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022, vol. 42, pp. 100–103.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34094
Y. Gao et al., “Tilting nondispersive bands in an empty microcavity,” Applied Physics Letters, vol. 121, no. 20, Art. no. 201103, 2022, doi: 10.1063/5.0093908.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31937
Y. Li, X. Ma, Z. Hatzopoulos, P. G. Savvidis, S. Schumacher, and T. Gao, “Switching Off a Microcavity Polariton Condensate near the Exceptional Point,” ACS Photonics, vol. 9, no. 6, pp. 2079–2086, 2022, doi: 10.1021/acsphotonics.2c00288.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37713
F. F. Murzakhanov et al., “Electron–Nuclear Coherent Coupling and Nuclear Spin Readout through Optically Polarized VB– Spin States in hBN,” Nano Letters, vol. 22, no. 7, pp. 2718–2724, 2022, doi: 10.1021/acs.nanolett.1c04610.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33080
T. Long et al., “Helical Polariton Lasing from Topological Valleys in an Organic Crystalline Microcavity,” Advanced Science, vol. 9, no. 29, Art. no. 2203588, 2022, doi: 10.1002/advs.202203588.
LibreCat
| DOI