Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1188 Publications
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50499
Riedl, L., & Langhof, A. (2014). Erfolgsrezept oder Eigentor? Überlegungen zum Scheitern der Kundenorientierung als Strategie der Mitgliederbindung in Sportvereinen. In J. Bergmann, M. Hahn, A. Langhof, & G. Wagner (Eds.), Scheitern - Organisations- und wirtschaftssoziologische Analysen (pp. 205–229). Springer VS . https://doi.org/10.1007/978-3-658-01652-4_9
LibreCat
| DOI
2014 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 50501
Riedl, L. (2014). Vom Spiel zum Spektakel. Der gesellschaftliche Erfolg des Fußballs. Bundeszentrale für politische Bildung, Bundesliga – Spielfeld der Gesellschaft.
LibreCat
| Files available
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34994
Meier, H., & Stritt, L. (2014). Betriebliche Gesundheitsförderung: Förderung der Betriebsgesundheit? In S. Becker (Ed.), Aktiv und Gesund? Interdisziplinäre Perspektiven auf den Zusammenhang zwi-schen Sport und Gesundheit (pp. 425–447). Springer.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34996
Meier, H., & Thiel, A. (2014). Systemtheorie und Sportentwicklungsplanung. In A. Rütten & S. Nagel (Eds.), Handbuch Sportentwicklungsplanung (Vol. 181, pp. 21–30). Hofmann.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34998
Meier, H., Thiel, A., & Adolph, C. (2014). Organisationales Lernen und Veränderungsbarrieren in Sportorganisationen. In A. Rütten & S. Nagel (Eds.), Handbuch Sportentwicklungsplanung (Vol. 181, pp. 149–156). Hofmann.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 54943
Haerteis, S., Krappitz, A., Krappitz, M., Murphy, J. E., Bertog, M., Krueger, B., Nacken, R., Chung, H., Hollenberg, M. D., Knecht, W., Bunnett, N. W., & Korbmacher, C. (2014). Proteolytic Activation of the Human Epithelial Sodium Channel by Trypsin IV and Trypsin I Involves Distinct Cleavage Sites. Journal of Biological Chemistry, 289(27), 19067–19078. https://doi.org/10.1074/jbc.m113.538470
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28347
Röttger, K., Grimminger-Seidensticker, E., Kreuser, F., Assländer, L., Gollhofer, A., Korsten-Reck, U., & Gollhofer, A. (2014). Physical Activity in Different Preschool Settings: An Exploratory Study. Journal of Obesity, 1–8. https://doi.org/10.1155/2014/321701
LibreCat
| DOI
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28949
Grimminger-Seidensticker, E., & Lüsebrink, I. (2014). Fallorientierte Lehrer- und Lehrerinnenausbildung evaluieren - Überlegungen zur Modellierung reflexiver Kompetenz. In I. Pieper, P. Frei, K. Hauenschild, & B. Schmidt-Thieme (Eds.), Was der Fall ist: Fallarbeit in Bildungsforschung, Lehrerbildung und frühpädagogischen Ausbildungs- und Berufsfeldern (pp. 201–212). VS Springer.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28876
Grimminger-Seidensticker, E., Vieille Marchiset, G., Aceti, M., Knobé, S., Didierjean, R., & Digennaro, S. (2014). Corps en mouvement, corps en santé. Regards socio-anthropologiques sur des enfants de quartiers pauvres en Europe. L´observatoire, 80, 9–13.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28880
Grimminger-Seidensticker, E. (2014). The Correlation of Recognition and Non-recognition Experiences in Physical Education with Childrens´ Self-Concept – Are there really Gender differences? . Journal of Physical Education and Sport, 14(2), 222–231. https://doi.org/10.7752/jpes.2014.02034
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28884
Grimminger-Seidensticker, E. (2014). Getting into Teams or Pairs in Physical Education and Exclusion Processes Among Students – A Mixed-method Study. An International Journal, 9(2), 155–171.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 40219
Wagenknecht, I., & Meier-Gräwe, U. (2014). Auf- und Ausbau Früher Hilfen in Zeiten knapper öffentlicher Kassen. Warum es sich lohnt, in Frühe Hilfen zu investieren. Zeitschrift für Paar-, Familien- und Sozialtherapie, 15(2), 91–108.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 31703
Ramgopal, S., Thome-Souza, S., Jackson, M., Kadish, N., Sánchez Fernández, I., Klehm, J., Bosl, W., Reinsberger, C., Schachter, S., & Loddenkemper, T. (2014). Seizure detection, seizure prediction, and closed-loop warning systems in epilepsy. Epilepsy Behav, 37, 291–307.
LibreCat
| PubMed | Europe PMC
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 31716
DeSalvo, M., Douw, L., Tanaka, N., Reinsberger, C., & Stufflebeam, S. (2014). Altered structural connectome in temporal lobe epilepsy. Radiology, 270(3), 842–848.
LibreCat
| PubMed | Europe PMC
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 46716
Bläsing, B. E., Güldenpenning, I., Koester, D., & Schack, T. (2014). Expertise affects representation structure and categorical activation of grasp postures in climbing. Frontiers in Psychology, 5, 1008. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2014.01008
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46921
Güldenpenning, I., & Schack, T. (2014). I spy with my little eye - the unconscious processing of head fakes in basketball. In A. C. Schütz, K. Drewing, & K. Gegenfurtner (Eds.), 57th conference of Experimental Psychologists (TeaP) (p. 91). Pabst Science Publishers. https://doi.org/10.23668/psycharchives.878
LibreCat
| Files available
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 46901
Kehne, M. (2014). Walking Bus - Auf die Füße fertig los! Grundschule Sport - Fit und gesund, 1(3), 6–7.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 56034
Weigelt, M., Lohbreier, M., Wunsch, K., Kämpfe, A., & Klingsieck, K. (2014). “An die Schule, fertig, los!” Als wie belastend erleben Referendarinnen und Referendare mit dem Unterrichtsfach Sport den Anfang ihrer Schullaufbahn? sportunterricht, 63(8), 1–6.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 56035
Kämpfe, A., Höner, O., & Willimczik, K. (2014). Multiplicity and development of achievement motivation: A comparative study between German elite athletes with and without a disability. European Journal of Adapted Physical Activity, 7(1), 32–48.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 57703
Neuhaus, D. (2014). Zum Einfluss von zusätzlichen Instruktionen bei unterschiedlichen Aufmerksamkeitsfokusbedingungen auf das bi-und monopedale Stehen. Dr. Kovac.
LibreCat