Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
429 Publications
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study
T. Jenert, T. Brahm, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ)
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4480
A latent growth curve analysis of Business students' intrinsic and extrinsic motivation
T. Brahm, T. Jenert, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4481
Die Entwicklung studien-und hochschulbezogener Einstellungen an einer Wirtschaftsuniversität: eine qualitative Längsschnittstudie
T. Jenert, T. Brahm, in: Institut für Psychologie, 2013.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: Institut für Psychologie, 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4509
Eine strategische Perspektive auf die Qualitätsentwicklung in Studienumgebungen
T. Jenert, T. Brahm , in: A. Spiekermann (Ed.), Lehrforschung wird Praxis: Hochschuldidaktische Forschungsergebnisse und ihre Integration in die Praxis, 1st ed., W. Bertelsmann Verlag , Bielefeld, 2013, pp. 69–84.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm , in: A. Spiekermann (Ed.), Lehrforschung wird Praxis: Hochschuldidaktische Forschungsergebnisse und ihre Integration in die Praxis, 1st ed., W. Bertelsmann Verlag , Bielefeld, 2013, pp. 69–84.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4510
Die Erforschung von Lernkulturen an Hochschulen unter Nutzung komplementärer Zugänge: Erste Erfahrungen aus einem Forschungsprogramm
T. Jenert, A. Gebhardt , in: S. Seuffert, C. Metzger (Eds.), Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen, Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag, EUSL, Paderborn, 2013, pp. 227–240.
LibreCat
T. Jenert, A. Gebhardt , in: S. Seuffert, C. Metzger (Eds.), Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen, Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag, EUSL, Paderborn, 2013, pp. 227–240.
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 6984
Berufsorientierung, Gewaltsensibilisierung und Kompetenzentwicklung - Konzepte zur beruflichen Bildung im JUngtätervollzug
M. Beutner, H.-H. Kremer, W. Wirth, eds., Berufsorientierung, Gewaltsensibilisierung und Kompetenzentwicklung - Konzepte zur beruflichen Bildung im JUngtätervollzug, Paderborn, 2013.
LibreCat
M. Beutner, H.-H. Kremer, W. Wirth, eds., Berufsorientierung, Gewaltsensibilisierung und Kompetenzentwicklung - Konzepte zur beruflichen Bildung im JUngtätervollzug, Paderborn, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 6985
Didaktik beruflicher Bildung
H.-H. Kremer, M. Fischer, T. Tramm, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (2013).
LibreCat
H.-H. Kremer, M. Fischer, T. Tramm, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (2013).
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 6986
Standardization, professionalization and the measurements
X. Feng, J. Rützel, H.-H. Kremer, eds., Standardization, Professionalization and the Measurements, Shanghai, 2013.
LibreCat
X. Feng, J. Rützel, H.-H. Kremer, eds., Standardization, Professionalization and the Measurements, Shanghai, 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7470
Paradigmen in der Curriculumtheorie: Das Lernfeldkonzept im Kontext der Input-Output-Diskussion
H.-H. Kremer, in: A. Fischer, D. Frommberger (Eds.), Vielfalt an Übergängen in der beruflichen Bildung - zwölf Ansichten, Baltmannsweiler, 2013, pp. 185–202.
LibreCat
H.-H. Kremer, in: A. Fischer, D. Frommberger (Eds.), Vielfalt an Übergängen in der beruflichen Bildung - zwölf Ansichten, Baltmannsweiler, 2013, pp. 185–202.