Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

552 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6241
Kremer, H.-H. (2016). Überlegungen zur Inklusion an Berufskollegs - Widerspruch, Anspruch und Herausforderung. In U. Bylinski & J. Rützel (Eds.), Inklusion als Chance und Gewinn für eine differenzierte Berufsbildung (pp. 183–199). Bonn.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6243
Kremer, H.-H., Büchter, K., & Buchmann, U. (2016). EDITORIAL zur Ausgabe 30: Inklusion in der beruflichen Bildung. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (30), 1–4.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6244
Kremer, H.-H., & Kückmann, M.-A. (2016). Multiprofessionelle Teamarbeit oder multiprofessionelle Akteure: Studie zur inklusiven Bildungsgangarbeit in der Ausbildungsvorbereitung. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (30), 1–26.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm, T., Jenert, T., & Wagner, D. (2016). The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School. Higher Education, 73(3), 459–478. https://doi.org/10.1007/s10734-016-0095-8
LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe, I. für W. (2016). Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. Bern.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert, T., Brahm, T., Gommers, L., & Kühner, P. (2016). A typology of students’ enculturation during the first year at University. Presented at the The Higher Education Conference 2016, Amsterdam.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler, C., Fust, A., & Jenert, T. (2016). Differentiating Novice, Non-expert and Expert Entrepreneurs: A Self-regulated Learning Perspective. In Academy of Management Proceedings (p. 12056). Anaheim, CA.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger, B., Jenert, T., & Sloane, P. F. E. (2016). Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern. Presented at the 45. Jahrestagung der DGHD, Bochum.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert, T. (2016). Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung. In T. Jenert , T. Brahm, & D. Euler (Eds.), Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung (pp. 26–29). Wiesbaden: Springer Verlag .
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert, T. (2016). Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung. In Vortrag im Rahmen des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik der Fachhochschule Oberösterreich. Linz.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8885
Beutner, M., & Schneider, J. (2016). The Project SEEL – Basic information about the context. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basic of the SEEL project (pp. 10–19). Köln.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8887
Beutner, M., & Schneider, J. (2016). The strcture of the SEEL Project. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project (pp. 20–32).
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8888
Beutner, M., & Schneider, J. (2016). Situation of visual impaired in Germany. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project (pp. 34–42). Köln.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8889
Beutner, M. (2016). Quasi-Experimental Design concerning learning with sounds in education. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project (pp. 56–64). Köln.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8890
Beutner, M., & Schneider, J. (2016). The general structure of the SEEL Teacher Training Course. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project (pp. 64–65). Köln.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8891
Beutner, M. (2016). Insights in the evaluation results of the SEEL Project. In M. Beutner (Ed.), Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project (pp. 81–83). Köln.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6500
Frehe, P., & Kremer, H.-H. (2016). Ausbildungsvorbereitung als Domäne - Inklusion in der Exklusion? bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (30), 1–21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6977
Kremer, H.-H., Büchter, K., & Buchmann, U. (2016). Inklusion in der beruflichen Bildung. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, (30).
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 12892
Beutner, M., & Schneider, J. (2016). Handbuch für Lehrkräfte. Ein Handbuch zur Nutzung des SEEL-Online-Course-Creators. Paderborn: IK Verlag.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler, D., Sloane, P. F. E., Fäckeler, S., Jenert, T. J., Losch, S., Meier, C., Meier, K., Rüschen, E., & Schröder, H. (2016). Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten und Gelingensbedingungen. EUSL.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed