Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

476 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, Antje. “„The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli.” her:voice. Komponistinnenfestival 2024, edited by Merle Fahrholz and Melanie Unseld, Hollitzer, 2025, pp. 103–09.
LibreCat
 

2025 | Research Data | LibreCat-ID: 59884
Goebl, Werner, et al. Mei-Friend: An Interactive Web-Based Editor for Digital Music Encodings  (1.2.0). Zenodo, 2025, doi:10.5281/ZENODO.14679883.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59783
Mauro, D. ~A., et al. “Detmold Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE): Interactive Visualization of Musical Instruments Radiation Pattern Using IEEE 1599.” {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}, ACM, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59782
Kallionpää, M., et al. “Non/Repeat: Three Case Studies of Non-Linear Live-Music Practices.” {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}, ACM, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke, Stefan, et al. “ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research.” Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, vol. 8, no. 1, Ubiquity Press, Ltd., 2025, pp. 39–54, doi:10.5334/tismir.252.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., et al. “Detmold Interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a Web Application for Experiental Learning in Musical Acoustics.” {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., and Axel Berndt. “Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores.” {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58555
Berndt, Axel. “Deconstruction – Recombination – Order: Ein Kurzer Werkstattbericht.” {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60034
Tumat, Antje. “Künstlerische Zusammenarbeit zwischen Ehekonvention und Sublimation. Hans Werner Henzes Bühnenschaffen mit Ingeborg Bachmann, W.H. Auden und Chester Kallman.” (Wahl-)Verwandtschaften.Gemeinschaftliches kulturelles Handeln, edited by Maren Bagge et al., vol. 21, Böhlau, 2025, pp. 209–24.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58917 | OA
Adler, Luise. “Interkulturelle Kompetenzen in der Musikwissenschaft. Potenziale hybrider Kooperationsseminare.” Paderborner Beiträge 2024. die hochschullehre - Themenheft 2025, vol. 11, no. 17, Nerea Vöing, Diana Bücker, 2025, pp. 218–31, doi:10.3278/HSL2459W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58962
Höink, Dominik, and Philip Feldhordt, editors. Musik und Arbeit. Georg Olms Verlag, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58963
Höink, Dominik, and Philip Feldhordt. “Musik und Arbeit - Arbeit in der Musik. Einführende Überlegungen.” Musik und Arbeit, edited by Philip Feldhordt and Dominik Höink, vol. 25, 2025, pp. 9–40.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58964
Höink, Dominik. “‘Bergwerk muß blühen’ - Arbeit als Oratoriensujet in der NS-Zeit.” Musik und Arbeit, edited by Philip Feldhordt and Dominik Höink, vol. 25, 2025, pp. 165–87.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60639
Höink, Dominik. “‘In nomine Domini’. Zum 100. Geburtstag des Komponisten Giselher Klebe.” Musik & Kirche, vol. 95, no. 4, 2025, pp. 254–57.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60759
Berndt, Axel, et al. “KreativInstitut.OWL: An Interdisciplinary Institute for Transfer Between Science, Cultural and Creative Industries.” {Mensch Und Computer: Workshop Für Innovative Computerbasierte Musikinterfaces}, Gesellschaft für Informatik, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59903 | OA
Frömmel, Lena, and Andreas Münzmay. “Vernetzte Musikquellen des 19. Jahrhunderts. Überlegungen zum Zusammenspiel wissenschaftlicher Editionen mit RISM am Beispiel des Stuttgarter Faust 1832.” Musikquellen des 19. Jahrhunderts in Deutschland. Herausforderungen und Chancen, edited by Nicole Schwindt, musiconn.publish, 2025, pp. 153–78, doi:10.25366/2025.45.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59079 | OA
Münzmay, Andreas, et al., editors. Peter Joseph von Lindpaintner, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832). ZenMEM, 2025.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 61999 | OA
Münzmay, Andreas. Beethovens Eigenbearbeitungen und digitale Heuristik. Erkundungen mit den synoptischen Doppeleditionen und Analysewerkzeugen des Projekts Beethovens Werkstatt.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62127 | OA
Tumat, Antje. “„Ein Komponistenleben Des 20. Jahrhunderts“. Erste Bestandsaufnahme Und Forschungsfragen Zu Hans Werner Henzes Privatbibliothek Als Sondersammlung.” Musik, Netzwerke, Selbstzeugnisse. Aktuelle Forschung Zu Hans Werner Henze, edited by Antje Tumat et al., musiconn.publish, 2025, pp. 23–40, doi:10.25366/2025.158.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 62056 | OA
Tumat, Antje, et al., editors. Musik, Netzwerke, Selbstzeugnisse. Aktuelle Forschung Zu Hans Werner Henze. 2025, doi:10.25366/2025.156.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=233

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed