Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
107 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
How do they find their place? A typology of students' enculturation during the first year at a business school
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, P. Kühner , Learning, Culture and Social Interaction 12 (2017) 87–99.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, P. Kühner , Learning, Culture and Social Interaction 12 (2017) 87–99.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454
Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts
T. Jenert, in: 2017.
LibreCat
T. Jenert, in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455
Investigating Networks within the field of Higher Organisation Institutions
T. Jenert, L. Gommers , in: 2017.
LibreCat
T. Jenert, L. Gommers , in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire
T. Jenert, L. Gommers, T. Brahm, D. Wagner , in: 2017.
LibreCat
T. Jenert, L. Gommers, T. Brahm, D. Wagner , in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it
D. Wagner, T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, in: 2017.
LibreCat
D. Wagner, T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458
Die Enkulturation von Studierenden an der Hochschule – Ergebnisse einer längsschnittlichen qualitativen Untersuchung
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers , in: 2017.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers , in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459
Warum Wirtschaftsstudierende (nicht) reflektieren. Eine empirische Untersuchung.
T. Jenert, T. Brahm, D. Wagner, in: 2017.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, D. Wagner, in: 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen
T. Jenert, M. Barnat, P. Salden, B. Dilger, in: Tagungsband DGHD Tagung 2017, Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, Köln, 2017.
LibreCat
T. Jenert, M. Barnat, P. Salden, B. Dilger, in: Tagungsband DGHD Tagung 2017, Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, Köln, 2017.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, Higher Education 73 (2016) 459–478.
LibreCat
| DOI
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, Higher Education 73 (2016) 459–478.
2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen
I. für W. Autorengruppe, Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen, Bern, 2016.
LibreCat
I. für W. Autorengruppe, Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen, Bern, 2016.