Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9931 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45953
Hipp D, Kovács B. Finite element error analysis of wave equations with dynamic boundary conditions: L2 estimates. IMA Journal of Numerical Analysis. 2020;41(1):638-728. doi:10.1093/imanum/drz073
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45955
Akrivis G, Feischl M, Kovács B, Lubich C. Higher-order linearly implicit full discretization of the Landau–Lifshitz–Gilbert equation. Mathematics of Computation. 2020;90(329):995-1038. doi:10.1090/mcom/3597
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45952
Kovács B, Li B, Lubich C. A convergent algorithm for forced mean curvature flow driven by diffusion on the surface. Interfaces and Free Boundaries. 2020;22(4):443-464. doi:10.4171/ifb/446
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34632
Hesse K. RBF-based penalized least-squares approximation of noisy scattered data on the sphere. In: Hickernell FJ, Kritzer P, eds. Multivariate Algorithms and Information-Based Complexity. De Gruyter; 2020:33-42.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53270
Soleymani M, Santamaria I, Schreier PJ. Improper Gaussian Signaling for the $K$-User MIMO Interference Channels With Hardware Impairments. IEEE Transactions on Vehicular Technology. 2020;69(10):11632-11645. doi:10.1109/tvt.2020.3015558
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53269
Soleymani M, Santamaria I, Maham B, Schreier PJ. Rate Region of the K-user MIMO Interference Channel with Imperfect Transmitters. In: 2020 28th European Signal Processing Conference (EUSIPCO). IEEE; 2020. doi:10.23919/eusipco47968.2020.9287450
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53415
Küster B, Weich T. Pollicott-Ruelle Resonant States and Betti Numbers. Communications in Mathematical Physics. 2020;378(2):917-941. doi:10.1007/s00220-020-03793-2
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat S, Rezat S. Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik. Die Grundschulzeitschrift 320. Published online 2020:10-13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Schumacher J, Rezat S. Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. In: Kadunz G, ed. Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis. Springer; 2020:85–112. doi:10.1007/978-3-662-61194-4_5
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Rezat S. Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation. In: Meister D, Ilka M, eds. Mobile Medien Im Schulkontext. Springer; 2020. doi:10.1007/978-3-658-29039-9_10
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46159
Leuders T, Wessel L. Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung in der Praxis und Fundierung in der Forschung. Pädagogik 2/2020. 2020;(2):26-30.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46158
Wessel L, Kuzu T, Prediger S. Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6. Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch. Published online 2020:148–151.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48405
Sprütten F, Wessel L, Zentgraf K, Prediger S. Fach- und sprachintegrierte Ansätze für Neuzugewanderte. In: Prediger S, ed. Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch. Cornelsen Skriptor; 2020:115-130.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 48406
Wessel L, Prediger S, Stein A, Wijers M, Jonker V. Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators. DZLM; 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35811
Biehler R, Durand-Guerrier V. University Mathematics Didactic Research on Number Theory, Algebra, Discrete Mathematics, Logic. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35701
Lünne S, Schnell S, Biehler R. Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics. European Journal of Teacher Education. 2020;44(5):688-705. doi:10.1080/02619768.2020.1793950
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Barzel B, Biehler R. Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools. In: Zehetmeier S, Potari D, Ribeiro M, eds. Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers. Routledge; 2020:163–192.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Feudel F, Biehler R. Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics. Journal für Mathematik-Didaktik. 2020;42(1):273-305. doi:10.1007/s13138-020-00174-z
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35709
Kempen L, Biehler R. Using Figurate Numbers in Elementary Number Theory – Discussing a ‘Useful’ Heuristic From the Perspectives of Semiotics and Cognitive Psychology. Frontiers in Psychology. 2020;11:1180. doi:10.3389/fpsyg.2020.01180
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35827
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Was verstehen Schülerinnen und Schüler unter „Beweis“? – ausgewählte Ergebnisse einer Pilotstudie. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:489-492. doi:10.17877/DE290R-21418
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=34

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed