Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9931 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35819
Biehler R, Kempen L, Paravicini W. Hochschuldidaktik Mathematik: Fachbezogenes Design und empirische Studien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1347-1348. doi:10.17877/DE290R-21487
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35823
Fleischer Y, Biehler R. Automatisierte Entscheidungsverfahren als Thema im allgemeinbildenden Mathematikunterricht. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020. doi:10.17877/DE290R-21301
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35826
Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Frei verfügbare Materialien für Unterricht und Fortbildung: Stochastik verständnisorientiert unterrichten. Stochastik in der Schule. 2020;40(1):10-17.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35914
Lünne S, Schnell S, Biehler R. Ffunt@OWL – Konzept und Gestaltungsprinzipien zur Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrkräfte der Sekundarstufe I. In: Porsch R, Rösken-Winter B, eds. Professionelles Handeln im fachfremd erteilten Mathematikunterricht. Springer Spektrum; 2020:141-167. doi:10.1007/978-3-658-27293-7_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit E, Biehler R. “I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Investigating high school graduates’ personal meaning of the notion of “mathematical proof.” In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020:358-367.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35911
Lankeit E, Bauer T, Biehler R. Votingfragen in den Übungen zur Analysis – Wirkung verschiedener Einsatzszenarien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1361-1364. doi:10.17877/DE290R-21396
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann M, Gildehaus L, Liebendörfer M, et al. Mathematics learning support centres in Germany—an overview. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2020;40(2):99-113. doi:10.1093/teamat/hraa007
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler R, Liebendörfer M, Schmitz A, et al. studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM; 2020. doi:10.17877/DE290R-21234
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35814
Biehler R, Fleischer Y, Budde L, et al. Data science education in secondary schools: Teaching and learning decision trees with CODAP and Jupyter Notebooks as an example of integrating machine learning into statistics education. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE). ISI/IASE; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde L, Frischemeier D, Biehler R, et al. Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020. ISI/IASE; 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35152
Lösch A, Platzner M. MigHEFT: DAG-based Scheduling of Migratable Tasks on Heterogeneous Compute Nodes. In: 2020 IEEE International Parallel and Distributed Processing Symposium Workshops (IPDPSW). ; 2020:6-16. doi:10.1109/IPDPSW50202.2020.00012
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer M, Göller R, Biehler R, et al. LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal für Mathematik-Didaktik. Published online 2020. doi:10.1007/s13138-020-00167-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann M, Liebendörfer M, Gildehaus L, et al. Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020. dghd-Newsletter. 2020;4/2020:24-26.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann M, Schaper N, Liebendörfer M, et al. Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. dghd-Newsletter. 2020;01/2020:25-29.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47261
Haney JM, Furman SM, Acar Y. Smart Home Security and Privacy Mitigations: Consumer Perceptions, Practices, and Challenges. In: HCI for Cybersecurity, Privacy and Trust. Springer International Publishing; 2020. doi:10.1007/978-3-030-50309-3_26
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47260
Wermke D, Huaman N, Stransky C, Busch N, Acar Y, Fahl S. Cloudy with a Chance of Misconceptions: Exploring Users’ Perceptions and Expectations of Security and Privacy in Cloud Office Suites. In: Lipford HR, Chiasson S, eds. Sixteenth Symposium on Usable Privacy and Security, SOUPS 2020, August 7-11, 2020. USENIX Association; 2020:359–377.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47262
Gorski PL, Acar Y, Lo Iacono L, Fahl S. Listen to Developers! A Participatory Design Study on Security Warnings for Cryptographic APIs. In: Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM; 2020. doi:10.1145/3313831.3376142
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47879
Haney J, Furman S, Acar Y. Smart Home Security and Privacy Mitigations: Consumer Perceptions, Practices, and Challenges. In: International Conference on Human-Computer Interaction, Copenhagen, -1; 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=34

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed