Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4535 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
LibreCat
| DOI
F. Schröer, C. Tenberge, in: T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, Waxmann, Münster, New York, 2022, pp. 158–185.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM.
M. Lenke, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 429–436.
LibreCat
M. Lenke, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 429–436.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
Über die Dächer der Welt.
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 93 (2022) 12–16.
LibreCat
C. Tenberge, Grundschule Sachunterricht. 93 (2022) 12–16.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37834
Eine meta-analytische Untersuchung der Feedback-Related Negativity in motorischen Aufgaben
L. Faßbender, D. Krause, M. Weigelt, in: 2022.
LibreCat
L. Faßbender, D. Krause, M. Weigelt, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37839
Sport Emotion Questionnaire (SEQ) – Nur ein Messinstrument zur Er-fassung wettkampfbezogener Emotionen oder kann der SEQ auch im Freizeit- und Gesundheitssport zum Einsatz kommen?
K. Thorenz, M. Weigelt, in: 2022.
LibreCat
K. Thorenz, M. Weigelt, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37836
Mental rotation of tactic board instructions in basketball: Domain-specific expertise improves on-court performance
D. Krause, M. Weigelt, in: 2022.
LibreCat
D. Krause, M. Weigelt, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37838
The affective response to moderate physical activity and relaxation exercises
K. Thorenz, G. Sudeck, M. Weigelt, in: 2022.
LibreCat
K. Thorenz, G. Sudeck, M. Weigelt, in: 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37942
Trendbericht Organische Chemie 2022
J.N. Andexer, U. Beifuss, M. Brasholz, R. Breinbauer, M. Breugst, O. Dumele, M. Ernst, R. Ganardi, M. Giese, T.A.M. Gulder, W. Hüttel, S. Kath‐Schorr, K. Körber, M. Kordes, T. Lindel, C. Mück‐Lichtenfeld, J. Niemeyer, R. Pfau, F. Pfrengle, J. Pietruszka, J.L. Röckl, N. Schaschke, H. Sebode, M.O. Senge, B.F. Straub, J. Teichert, S.R. Waldvogel, T. Werner, C. Winter, Nachrichten Aus Der Chemie 70 (2022) 42–69.
LibreCat
| DOI
J.N. Andexer, U. Beifuss, M. Brasholz, R. Breinbauer, M. Breugst, O. Dumele, M. Ernst, R. Ganardi, M. Giese, T.A.M. Gulder, W. Hüttel, S. Kath‐Schorr, K. Körber, M. Kordes, T. Lindel, C. Mück‐Lichtenfeld, J. Niemeyer, R. Pfau, F. Pfrengle, J. Pietruszka, J.L. Röckl, N. Schaschke, H. Sebode, M.O. Senge, B.F. Straub, J. Teichert, S.R. Waldvogel, T. Werner, C. Winter, Nachrichten Aus Der Chemie 70 (2022) 42–69.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37938
Synthesis of Cyclic Carbonates Catalyzed by CaI2–Et3N and Studies on Their Biocatalytic Kinetic Resolution
C. Terazzi, K. Laatz, J. von Langermann, T. Werner, ACS Sustainable Chemistry and Engineering 10 (2022) 13335–13342.
LibreCat
| DOI
C. Terazzi, K. Laatz, J. von Langermann, T. Werner, ACS Sustainable Chemistry and Engineering 10 (2022) 13335–13342.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37940
Synthesis of Bifunctional Phosphonium Salts Bearing Perfluorinated Side Chains and Their Application in the Synthesis of Cyclic Carbonates from Epoxides and CO 2
C. Ren, A. Spannenberg, T. Werner, Asian Journal of Organic Chemistry 11 (2022).
LibreCat
| DOI
C. Ren, A. Spannenberg, T. Werner, Asian Journal of Organic Chemistry 11 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35703
Cover Feature: Impact of Heterocycle Annulation on NIR Absorbance in Quinoid Thioacene Derivatives (Chem. Eur. J. 23/2022)
P. Hou, S. Peschtrich, N. Huber, W. Feuerstein, A. Bihlmeier, I. Krummenacher, R. Schoch, W. Klopper, F. Breher, J. Paradies, Chemistry – A European Journal 28 (2022).
LibreCat
| DOI
P. Hou, S. Peschtrich, N. Huber, W. Feuerstein, A. Bihlmeier, I. Krummenacher, R. Schoch, W. Klopper, F. Breher, J. Paradies, Chemistry – A European Journal 28 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
Mental rotation with colored cube figures
M. Rahe, M. Weigelt, P. Jansen, Consciousness and Cognition 102 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Rahe, M. Weigelt, P. Jansen, Consciousness and Cognition 102 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754
Associations of chronotype and social jetlag with eating jetlag and their changes among German students during the first COVID-19 lockdown. The Chronotype and Nutrition study
B. Stutz, A. Buyken, A.M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, B. Krueger, Appetite 180 (2022).
LibreCat
| DOI
B. Stutz, A. Buyken, A.M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, B. Krueger, Appetite 180 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire.
J. Goletzke, K. Weber, T. Kössler, O. Zaharia, K. Bódis, K. Müssig, J. Szendroedi, V. Burkart, B. Stutz, U. Nöthlings, A. Buyken, M. Roden, G. Group, Nutr Metab Cardiovasc Dis 32 (2022) 2310–2320.
LibreCat
| PubMed | Europe PMC
J. Goletzke, K. Weber, T. Kössler, O. Zaharia, K. Bódis, K. Müssig, J. Szendroedi, V. Burkart, B. Stutz, U. Nöthlings, A. Buyken, M. Roden, G. Group, Nutr Metab Cardiovasc Dis 32 (2022) 2310–2320.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
LibreCat
| DOI
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
LibreCat
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat
| Download (ext.)
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
(Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn
L. Brenke, A. Kirsch, E. Blumberg, GDSU-Journal Heft 13 (2022) 72–75.
LibreCat
L. Brenke, A. Kirsch, E. Blumberg, GDSU-Journal Heft 13 (2022) 72–75.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission "Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: "Nachhaltige Bildung in der Grundschule"
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.