Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10028 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” In Mobile Medien im Schulkontext, 41:1–6. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” In Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, 41:155–74. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, Nico Dietrich, and Ilka Mindt. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, Rebekka Schmidt, Michael Beißwenger, and Nico Dietrich. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, Björn Bulizek, Inga Gryl, and Florian Schacht, 165–207. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” In Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, 1–16. Norderstedt: BoD, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. “Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019,” 2020. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies, Merle, and Eckart Voigts. “Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre.” Journal of Contemporary Drama in English 8, no. 2 (2020): 295–312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich, Dominik. “Bilingual Education in Monolingual Contexts: A Comparative Perspective.” The Language Learning Journal 48, no. 1 (2020): 115–19. https://doi.org/10.1080/09571736.2019.1696879.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz, Frauke, and Dominik Rumlich. “Englischsprachige Jugendbücher Innerhalb Und Außerhalb Des Englischunterrichts – Young Adult Fiction Als Empirischer Gegenstand Der Literaturdidaktik.” In KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, edited by Andreas Grünewald, Meike Hethey, and Karen Struve, 159–76. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich. “Die Mündliche Prüfung in Der Sekundarstufe II: Herausforderung Und Chance Für Die Fremdsprachendidaktik.” In Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, edited by Anastasia Drackert, Mirka Mainzer-Murrenhoff, Anna Soltyska, and Anna Timukova, 17–34. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed