Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8871 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
Zdoupas, P., & Laubenstein, D. (2018). Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders. European Conference on Educational Research (ECER), Bozen.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
Laubenstein, D., & Scheer, D. (2018). Schulentwicklung und Schulleitung – Führung mit Rahmen. Workshop auf dem Bundesfachkongress Lernen: Lernen von Nord nach Süd: Prozesse verstehen – Strukturen entwickeln – Rahmen gestalten. , Würzburg.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
Gorges, J., Neumann, P., Wild, E., Stranghöner, D., & Lütje-Klose, B. (2018). Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education. Learning and Individual Differences, 61, 11–20. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2017.11.005
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Wild, E., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Gorges, J. (2018). Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde. DDS – Die Deutsche Schule, 110(2), 109–123. https://doi.org/10.31244/dds.2018.02.02
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, R. E. (Ed.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36085
Kamp, H. (2018). Der Frieden mit den Heiden. Die Karolinger, die dänischen Könige und die Seeräuber aus dem Norden. In P. Depreux & S. Esders (Eds.), La productivité d’une crise. Le règne de Louis le Pieux (814-840) et la transformation de l’Empire (pp. 129–156).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36092
Kamp, H. (2018). Formen und Funktionen der Burgkapelle im spätmittelalterlichen Herzogtum Burgund: Burgkapellen: Formen - Funktionen - Fragen. In G. Pfeiffer (Ed.), Akten der Internationalen Tagung, Brixen, Bischöfliche Hofburg und Cusanus-Akademie, 2. bis 5. September 2015 (pp. 287–308).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36268 | OA
Weber, J. (2018). Big Data-Kriege. Über Tötungslisten, Drohnen und die Politik der Datenbanken. In C. Engemann & A. Sudmann (Eds.), Machine Learning – Medien, Infrastrukturen und Technologien der Künstlichen Intelligenz (pp. 219–246). transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36267
Weber, J. (2018). Blackbox, Baukasten, Biomarker. Körperkonzepte in der Kontrollgesellschaft. In K. von Bose, H. Bublitz, M. Fuchs, & J. Weber (Eds.), Körper, Materialitäten, Technologien (pp. 83–99). Fink.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier, C., Laubenstein, D., & Guthöhrlein, K. (2018). Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse. In M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, & A. Krüger (Eds.),  Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung (pp. 282–295). Klinkhardt.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed